چرخابی: تیم ملی نیاز به بازیکن طراح دارد

یک کارشناس فوتبال گفت: باید توجه داشته باشیم که تیم‌های قدر، چون جناحین ایران را به شدت می‌بندند باید از عمق هم بتوانیم نفوذ کنیم. برای نفوذ در عمق به یک بازیکن طراح و خلاق نیاز داریم.

حسین چرخابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان در باره عملکرد تیم ملی، اظهارکرد: کی روش در تیم ملی دست به جوان گرایی مطلق زده است. کی روش در شروع کارش در تیم ملی اصلا توجهی به لیگ برتر ایران نداشت به طوری که برخی بازیکنان ذخیره که اصلا در تیم‌های خود بازی نمی‌کردند فیکس تیم ملی می‌شدند، اما بازیکنانی که در ترکیب ثابت تیم‌های خود حضور داشتند در تیم ملی نیمکت نشین بوده‌اند.

وی افزود: هم اکنون اوضاع کاملا برعکس شده است و کی روش به طور مرتب لیگ ایران را رصد می‌کند. هم اکنون بسیاری از بازیکنان تیم مل ی از لیگ انتخاب شده‌اند و انصافا برخی بازیکنان خود را به خوبی نشان دادند.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه گوام و هندوستان محک خوبی برای تیم ملی نیستند، گفت: اگر این دو تیم را بخواهیم محکی برای تیم ملی به حساب آوریم کاملا اشتباه کرده‌ایم. نمی‌توان گفت که تیم ملی با شکست این دو تیم به راحتی به جام جهانی می‌رود، چرا که تیم امید ایران هم توانایی شکست دادن این دو تیم را داشت.

چرخابی تصریح‌کرد: باید صبر کنیم تا ایران با تیم‌های قدرتمند بازی کند تا بشود عیار تیم ملی را سنجید. در این دو بازی چون گوام و هند ضعیف بودند تیم ملی بیشتر روی ارسال از جناحین متمرکز بود و به سر زنی آزمون و طارمی امیدوار بودند. باید توجه داشته باشیم که تیم‌های قدر چون جناحین ایران را به شدت می‌بندند باید از عمق هم بتوانیم نفوذ کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: برای نفوذ در عمق به یک بازیکن طراح و خلاق نیاز داریم. بازیکنی مانند قاسم حدادی‌فر این توانایی‌ها را دارد. بنابراین حدادی فر باید به زودی ب تیم ملی ملحق شود. تیموریان و امید ابراهیمی مشابه هم بازی می‌کنند و هیچ کدام هافبک خلاق نیستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *