بحران در اصفهان امیدواری در رشت

هامون رشیدیان

هفته ششم لیگ برتر با ۲ اتفاق مهم پیگیری شد. شکست سپاهان همانگونه که پیشبینی می‌شد کرانچار را به شدت دچار مشکل کرد و پیروزی غیر منتظره سپید رود رشت باعث شد این تیم اندکی از تیغ تیز انتقادها رها شود.

فولاد – سپاهان

سپاهان بعد از تساوی ناامید کننده برابر تیم بحران زده سپیدرود امیدوار بود با شکست فولاد بار دیگر اقتدار از دست رفته خود را بازیابد. اما همانگونه که انتظار می‌رفت شکست دادن فولاد آنهم در گرما اهواز کار هر تیمی نیست. طلایی پوشان اصفهان که علی کریمی را به تازگی به جمع خود اضافه کرده‌اند امیدوار بودند بتوانند با حضور این بازیکن و همچنین دو مهاجم زهردار خود یعنی مروان حسین و ساسان انصاری در اهواز به پیروزی برسند. کرانچار برای این بازی تقریباً بهترین ترکیب خود را به زمین فرستاد. لی اولیویرا، سعید آقایی (۵۸- عارف غلامی)، عزت الله پورقاز، سیاوش یزدانی، حسن جعفری، علی کریمی (۷۴- مهرداد محمدی)، رافائل کری ولارو (۶۷- رسول نویدکیا)، شاهین ثاقبی، جلال علیمحمدی، مروان حسین و ساسان انصاری تمام داشته‌های سپاهان برای شکست فولادی‌ها بود. در آن سو فولاد پور موسوی، حامد لک، عبدالله کرمی، ایوب والی، فرزاد جعفری، سینا مریدی، پیمان شیرزادی، علی‌اصغر عاشوری (۷۶- ایمان مبعلی)، احمد عبدالله‌زاده، عبدالله ناصری، رحیم زهیوی (۷۸- فرشاد جانفزا) و آرش افشین (۸۸- میلاد بدرغه) را در ترکیب خود می‌دید. در نیمه دوم با مصدومیت سعید آقایی، عارف غلامی که یک مدافع وسط است وارد زمین شد و در سمت چپ خط دفاعی سپاهان قرار گرفت. سپاهانی‌ها اما از همین نقطه هم ضربه خوردند و دقایقی بعد از ورود غلامی، ارسال سینا مریدی از همان سمت با ضربه سر آرش افشین تبدیل به گل شد. در ادامه سپاهان با به زمین آوردن رسول نویدکیا و مهرداد محمدی سعی در به تساوی کشاندن بازی داشت اما دفاع گسترده فولادی‌ها در یک سوم دفاعی خودشان مانع ایجاد موقعیت برای سپاهان می‌شد، در حالی که همه سپاهانی‌ها برای به ثمر رساندن گل تساوی پیش کشیده بودند اشتباه مهلک لی اولیویرا باعث شد گل دوم فولاد هم در دقایق تلف شده بازی به صورت عجیبی وارد دروازه سپاهان شود. سپاهان که در این بازی اسیر بدشانسی و اشتباهات فردی شد با شکست در این بازی بیشتر به بحران فرو می‌رود و هفته بعد نیز کار بسیار سختی برابر پرسپولیس آماده این روزها دارد.

سپید رود – نفت آبادان

نماینده فوتبال گیلان بعد از شروعی ناامید کننده در سه بازی اول فصل و استعفای عجیب نظر محمدی و البته کشمکش برای بازگشت این مربی دست به کار بزرگی زد و تیم خوب نفت آبادان را با دو گل زود هنگام شکست داد. سپیدرودی‌ها که در دو بازی اخیر خود با شکست پیکان و تساوی برابر سپاهان ۴ امتیاز ارزشمند را کسب کرده بودند به مصاف نفت آبادانی رفتند که با کمالوند روزهای خوبی را سپری می‌کند. تیم میزبان خیلی زود توانست دروازه حریف خود را باز کند، سرخ پوشان که اولین حملات خود را روی دروازه حریف تدارک می‌دیدند توانستند یک ضربه پنالتی به دست بیاورند تا حسین ابراهیمی این توپ را به زیبایی گوشه دروازه حریف بزند. چند دقیقه بعد سپیدرودی‌ها یک بار دیگر توانستند به گل برسند و در حالی که دقایق بازی به پانزده دقیقه ابتدایی رسیده بود پاس دیدنی حسین ابراهیمی به نزهتی رسید و او نیز با یک مهار عالی توپ را پیش انداخت و با ضربه‌ای محکم و دقیق برای دومین بار دروازه حریف را باز کرد. در دقیقه ۳۰ بازی می‌رفت رویاهای سپیدرود به کابوس تبدیل شود. نفت آبادان به یک پنالتی رسید و کرار جاسم آماده بود تا اولین گل نفت را به ثمر برساند. اما واکنش دیدینی سیدمحمد حسینی و مهار پنالتی امیدها را برای سپیدرود زنده نگه داشت. با این اتفاقات سپیدرودی‌ها و علی نظر محمدی فعلاً نفس راحتی کشیدند اما کرانچار و سپاهان در هفته‌های آینده روزهای سختی را پیش رو خواهند داشت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *