ذوب آهن بازی برده را به تساوی کشاند؟!

اصغر قلندری

تیم‌های سایپا وذوب آهن در ساعت ۲۰/۱۷ دقیقه روز سه شنبه چهارم مهرماه جاری در هفته هشتم لیگ برترباحضور اندک تماشاگر وهواداران ذوب آهن که به خاطرتغییرساعت برگزاری به ورزشگاه فولاد شهر اصفهان آمده بودند، به مصاف هم رفتند وبا تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند. دوتیم ازابتدای مسابقه بازی هجومی را در دستور کار قرار داده وفوتبال زیبا وسرعتی را به نمایش درآوردندوبا نفوذ ازجناحین سعی درایجاد موقعیت‌های گلزنی بودند که صد البته موقعیت‌های خطرناکی هم از سوی شاگردان امیر قلعه نویی خلق شد اما در ضربات نهایی با بی دقتی گلزنی برای آنها مشکل شده بود. نیمه اول این بازی حساس برای هردو تیم بدون گل به پایان رسید اما با شروع نیمه دوم سفید پوشان تیم بازیکنان ذوب آهن که برای اولین باربا پیراهن‌های متفاوت وزیبا وخوش فرم پای به میدان گذاشته بودند با تغییرتاکتیک، شروع طوفانی داشتند وهجومی تر بازی را دنبال نمودند ودردقیقه ۵۳ به وسیله مرتضی تبریزی کاپیتان جوان و دوم ذوب آهن به گل برتری دست پیدا کردند. شاگردان نارنجی پوش علی دایی با وجود حملات پی درپی که ازچپ وراست دروازه ذوب آهن را به توپ بسته وبا واکنش‌های خوب محمد رشید مظاهری راهی برای گلزنی نیافته بودند، برتری ذوب آهن تا دقیقه ۸۲ جریان داشت، اما تیم جوان شده سایپا که درسه هفته گذشته طعم پیروزی را نچشیده بود به حملات زیادی دست زد ولی همانند مهاجمان ذوب آهن قدر موقعیت‌های خوب را نداشتند وبا بی دقتی ضربات نهایی را هدر دادند. سر انجام حملات یاران دایی با ارسال‌های عمقی دردقیقه (۸۲) نتیجه داد تا با پاسکاری عالی مهاجمان، پاس گل زیبای جعفری وتاثیرگذاری ترابی، محمد کنعانی زادگان که ازقلب دفاع سایپا درخط حمله این تیم ظاهرشده بود با تصاحب توپ واستفاده ازغفلت مدافعان ذوب آهن، درموقعیت عالی گلزنی قراربگیرد و با ضربه‌ای دقیق دروازه ذوب آهن را بگشاید وگل تساوی را به ثمر برساند ودوتیم با اندوخته یک گل به کار خود پایان دهند. این دو تیم سابقه ۳۲ بازی باهم را در کارنامه دارند که ۱۲ بار با پیروزی سایپا، ۱۰ بار بابرتری ذوب آهن و ۱۰ بازی را به تساوی کشانده‌اند،

عدم حضوراحسان پهلوان

عدم حضوراحسان پهلوان که به نظر می‌رسد (از نظر روحی دچار آسیب شده) دراین بازی از نکات سؤال برانگیز بود که امیدواریم آقای قلعه نویی شفاف‌تر علیت را عیان کند، مضاف به اینکه از مهدی رجب زاده کاپیتان باتجربه وکارساز در دقیقه ۹۰ مورد استفاده قرار گرفت که حاصلی را دربرنداشت!؟

تلاش همه جانبه وبی وقفه شاگردان قلعه نویی که مالکیت توپ ومیدان را در اختیار داشتند برای کسب سه امتیاز این بازی با درخشش فوق العاده اخباری دروازه بان جوان و آتیه دار سایپا بی اثر ماند. با این تساوی چهارمین مسابقه بدون برد تیم سایپا رقم خورد، لیکن با کسب امتیاز بهتر یک پله بالاتر از تیم ذوب آهن در جدول رده بندی جای گرفت که در رده هفتم قراردارد. کلام آخر اینکه تیم‌های شایسته ذوب آهن وسپاهان که سابقه فراوانی در کسب عتاوین قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی دارند در این اواخر با تغییروتحولات مدیریتی وکادر فنی دستخوش ناملایماتی درکسب پیروزی در لیگ هفدهم دارند که به نظر می‌رسد نیاز به بازبینی بیشتری دارند. نه کرانچار برای رفع ناکامی‌های سپاهان کاری از پیش برده ونه حضورامیر قلعه نویی در رأس کادر فنی تیم ذوب آهن اثرات مثبتی بر جای نهاده است! آقای قلعه نویی، برای ترکیب خط دفاعی که هنوز به هماهنگی لازم دست نیافته و استفاده ازفرصت ها و موقعیت‌های گلزنی مهاجمان خود چاره اندیشی کنید و با بخدمت گرفتن بازیکنان جوان وجویای نام جای خالی قاسم حدادی فرومهدی رجب زاده را پرکنید.

در حاشیه

پیش ازشروع بازی به مناسبت درگذشت زنده یاد محمد علی عسگری معاون پیشین باشگاه ذوب آهن وپیش کسوت زحمت کش ورزش با ذکر صلوات یک دقیقه سکوت اعلام شد.

 بخاطرتغییر ساعت برگزاری مسابقه ازساعت ۳۰/۱۸ به ۲۰ /۱۷ تعداد زیادی ازعلاقه مندان و هواداران ذوب آهن را از تماشای حضوری در فولاد شهر محروم کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *