درخشش آقای شماره ۷۰

هامون رشیدیان

در روزهایی که غیبت مهدی طارمی آتش به دل طرفداران پرسپولیس انداخته است درخشش یک بازیکن امیدها را در دل هواداران پرسپولیس زنده کرده است. شماره ۷۰ سرخپوشان باز زدن گل‌های حساس به سرعت به محبوب‌ترین بازیکن این روزهای قرمزها تبدیل شده است. علی علیپور که اولین بار نام او بعد از گلزنی به پرسپولیس و ناکام گذاشتن این تیم در کسب عنوان قهرمانی در ترکیب راه آهن به گوش رسید و در آن بازی توانست با ثبت گل تساوی زردپوشان زخم بزرگی به سرخپوشان بزند، با حضور در جمع این تیم و گلزنی در دربی همه چیز را به سود خود خاتمه داد. با این حال عدم استمرار در روند گلزنی و عملکرد فنی در کنار حضور سلبریتی‌های ملی‌پوش باعث شده تا او فصول حضورش در این تیم را با آماری متعادل و نه در قامت ستاره پشت سر بگذارد.

اخراج رامین رضاییان

 علی علیپور؛ شماره هفتادی که از ابتدای حضورش در این تیم با همین شماره غیرمتعارف در لیست حاضر شد و اکنون با گذشت چهار سال همچنان هیچ ادعایی در خصوص دیگر شماره‌های مربوط به دنیای ستاره‌ها ندارد. او البته فارغ از دنیای ستاره بازی، یکی از بزرگترین حواشی‌های پرسپولیس را نیز در اردوی امارات با درگیری منجر به اخراج رامین رضاییان ساخت اما اینقدر برانکو ایوانکوویچ به عملکردش اعتقاد داشت که در بازگشت به استادیوم شهید کاظمی او نیز در کنار تیم قرار گرفت و رضاییان هرگز نتوانست بار دیگر چمن کاظمی را از نزدیک ببیند. این اعتقاد به علیپور باعث شد تا او در هفته‌های باقیمانده لیگ قهرمانان آسیا و البته لیگ برتر در نقش یک ستاره برای او بدرخشد تا کمتر کسی مدافع جنجالی و ملی‌پوش را به خاطر بیاورد. ثبت هشت پاس گل و ۳ گل در کنار گرفتن دو پنالتی بعد از این ماجرا از انگیزه بالای علیپور برای پاسخ دادن به این محبت برانکو ایوانکوویچ خبر داد.

فصل جدید

علیپور ابتدای فصل را نیز با درخشش برابر نفت تهران در سوپرکاپ آغاز کرد تا استارت پرسپولیس با جشن قهرمانی همراه شود. شماره ۷۰ پرسپولیس که در فصل گذشته ۴ گل به ثمر رسانده بود تا به اینجا فصل با عملکردی مشابه در پایان هفته هشتم لیگ هفدهم ۴ گل به ثبت رسانده تا یک اتفاق بزرگ در روزهایی که هواداران و باشگاه نگران محرومیت مهدی طارمی و تبعات فنی ناشی از عدم حضور آقای گل دو فصل اخیر که تیم را تهدید می‌کند هستند، توسط او رقم بخورد. جالب اینکه گادوین منشأ نیز علیرغم تبلیغات وسیعی که در ابتدای فصل در خصوص او صورت گرفت، هنوز نتوانسته در قامت یک گلزن فوق العاده برای پرسپولیس نشان دهد. اکنون و در غیاب مهدی طارمی و روزهای ناکامی گادوین منشأ، روزهای ستاره شدن شماره ۷۰ پرسپولیس و فاصله گرفتن از عملکردی در سطح یک بازیکن معمولی در این تیم از سوی اوست. علیپور برابر استقلال خوزستان با هدفگیری‌های حرفه‌ای‌اش نشان داد که می‌توان روی او برای دستیابی و فتح دروازه الهلال امیدوار بود و در صورتی که منشأ نیز در حد و اندازه خودش باشد بعید نیست آنها شانس خود را بیش از این کنند.

تیم ملی

مهاجم ۲۱ ساله قرمز البته نیم نگاهی هم به تیم ملی دارد. اگرچه ترافیک مهاجم‌های با کیفیت باعث شده علیپور جایی در تیم ملی نداشته باشد اما اگر او به درخشش خود ادامه دهد هیچ بعید نیست بتواند جایی در لیست جام جهانی پیدا کند. کارلوس کی روش نشان داده که جایگاه هیچ بازیکنی در تیم ملی ثابت نیست و در نهایت بهترین‌ها به تیم ملی دعوت خواهند شد به همین دلیل هم با افت هر بازیکن به سرعت ستاره‌هایی جای آنها را در تیم ملی می‌گیرند. این وضعیت می‌تواند برای بازیکنانی مانند علیپور بسیار نوید بخش باشد زیرا اگر مهاجمان ملی پوش فعلی نتوانند در مدت زمان باقی مانده تا جام جهانی درخشش لازم را داشته باشند آنگاه نوبت به بازیکنانی مانند علیپور خواهد رسید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *