اخراجی‌ها

دامون رشیدزاده

هنوز مدت زیادی از شروع مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور نگذشته است اما در همین مدت کوتاه چندین مربی به دلایل مختلف از سمت خود اخراج شده‌اند. هر چند بعضی از این اخراج‌ها به دلیل نتایج ضعیف اتفاق افتاده اما بعضی دیگر هم ماجرهایی آنقدر عجیب دارند که باور آن در لیگ فوتبالی که نام حرفه‌ای را در پسوند خود دارد سخت است.

علی کریمی

ماجرای علی کریمی و اخراج و بازگشت او و دوباره اخراج شدنش یکی از ماجراهای عجیب لیگ برتر بود. هر چند علی کریمی یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران ایران است اما با توجه به خصوصیات اخلاقی‌ای که از او سراغ داریم کریمی گزینه محبوبی برای مربیان غیر فوتبالی ایران نیست. کریمی به همان اندازه که در بین مردم محبوب است در بین مدیران فوتبالی ایران به دلیل رک بودن و گفتن بسیاری از حقایق منفور است. البته کریمی در کنار اینها تجربه چندانی در مربیگری ندارد و با توجه به سنش باید حالا حالا در این عرصه تلاشش کند تا بتواند دوران بی نظیری فوتبالش را اینبار در کسوت مربی تکرار کند. البته گزینه‌ای که علی کریمی برای مربیگری انتخاب کرده بود هم در اخراج شدنش بی تأثیر نبود زیرا در باشگاه بی سر و سامانی مانند نفت مربیگری چیزی جز دردسر و مشکلات بی پایان نیست.

حمید درخشان

خود حمید درخشان هم یادش نیست که آخرین بار کی بود که از ابتدا تا انتهای فصل روی نیمکت یک تیم دوام آورده بود. کارنامه درخشان در سال‌های اخیر پر از تیم‌هایی است که او تنها چندماه در آنها کار کرده و حتی یک فصل هم در آنها دوام نیاورده. البته او هنوز سرمربی نفت است، اما با توجه به اینکه در اوایل فصل اخراج شد و جایش را به علی کریمی داد او را نیز باید در لیست اخراجی‌های امسال قرار داد. درخشان به همان اندازه که در دوران بازی‌اش درخشان بوده در دوران مربیگری بدون درخشش ظاهر شده است اما با این حال باید به انتظار بشینیم و ببینیم او می‌تواند در نفت دست به کار بزرگی بزند و درخشان ظاهر شود یا چند ماه دیگر باید شاهد اخراج چندباره‌اش از نفت باشیم.

علیرضا منصوریان

خیلی‌ها با توجه به نایب قهرمانی استقلال در فصل قبل فکر نمی‌کردند که منصوریان اینقدر زود برکنار شود. با این همه به دو نکته توجه کنیم. اول اینکه منصوریان سال قبل هم تا پایان همین هفته‌ها وضعیتی اینگونه داشت و سال قبل هم در معرض اخراج در هفته‌های میانی نیم فصل بود. بنابراین فکر نکنیم که او برای نخستین بار بوده که در این موقعیت قرار داشته! نکته دوم این بوده که منصوریان خودش را به سمت در خروجی استقلال هل داد. یادمان باشد که او تجربه خریدهای گرانقیمت در سال اول را داشت و دید که انتخاب‌هایش چقدر به او ضربه زدند؛ اما در سال دوم دقیقه همان کار را تکرار کرد و در همان مسیر قرار گرفت. تکرار همان مسیر قاعدتاً باید به همان نتایج ختم شود. به عقیده بسیاری از کارشناسان منصوریان با دست خود تیشه به ریشه سوابق خوب مربیگری‌اش زد و فعلاً حداقل تا مدتی باید در لیست اخراجی‌ها باشد.

لوکا بوناچیچ

 لوکای عبوس در هیچ باشگاهی دوام نیاورده. لوکا اتفاقاً پیش بینی پذیرترین مربی در معرض برکناری لیگ بود که سرانجام هم برکنار شد. در مورد او نیازی به نوشتن مطلب دیگری نیست فقط به این نگاه کنید که آخرین سالی که یک فصل تمام سرمربی تیمی بوده کی و کجا بوده و به چه نتیجه‌ای منجر شده است.

اکبر میثاقیان

 اکبر آقا هم مدتی است که در چرخه برکناری افتاده و جایی دوام نمی‌آورد. او سال قبل در سیاه جامگان مربی شوک بود و تنها در بازی آخر فصل توانست تیمش را در لیگ برتر نگه دارد. سیاه جامگان در این فصل به جای اینکه از فصل قبل درس بگیرد بازهم هم همان مسیر فصل گذشته را پیش برد و در این مسیر اخراج اکبر میثاقیان چندان هم غیر قابل انتظار نبود. با این حال با شناختی که از سیاه جامگان داریم این انتظار وجود دارد که در هفته‌های آخر لیگ اگر کارشان دوباره گره بخورد دست به دامان اکبر آقا شوند. هر چه باشد اکبر میثاقیان استاد شوک‌های آخر فصل است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *