آزمون دیگر بهترین نیست

دامون رشیدزاده

وضعیت ستاره فوتبال ایران روز به روز در حال بغرنج‌تر شدن است. سردار آزمون بدن شک یکی از آینده دارترین بازیکنان فوتبال ایران است با این حال در سال منتهی به جام جهانی این ستاره جوان روزهای کم فروغی را سپری می‌کند.

سردار آزمون با وجود پیشنهادهای وسوسه کننده از لیگ‌های مهم جهان ترجیح داد در فوتبال روسیه به فوتبالش ادامه دهد. همان زمان هم بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که سردار مناسب فوتبال روسیه نیست و باید به باشگاه‌های بزرگ‌تر نقل مکان کند اما در اقدامی عجیب و سؤال برانگیز او ترجیح داد در روسیه بماند و با قربان بردیف همکاری کند. این ماجرا اما مطابق پیشبینی ها سرانجام خوشی نداشت و ستاره فوتبال ایران فصلی بسیار کم فروغ را در روسیه سپری می‌کند آنهم به حدی که حتی در ترکیب تیم نه چندان مطرح زوستف بیشتر اوقات نیمکت نشین است.

سون هیونگ مین بهترین بازیکن آسیا

این افت فوتبالی سردار از چشم رسانه‌های جهان هم دور نمانده و فاکس اسپورت در گزارشی عنوان کرده در حال حاضر سون هیونگ مین، مهاجم کره‌ای تاتنهام و عمر عبدالرحمان هافبک اماراتی بالاتر از آزمون در حال حاضر بهترین بازیکنان آسیایی هستند.

در این گزارش آمده: سون هیونگ مین در حال حاضر بهترین بازیکن در سطح آسیا محسوب می‌شود که در لیگ برتر انگلیس عملکرد درخشانی از خود نشان داده است. لیگ انگلیس سخت‌تر از لیگ‌های تمام دنیا است و به همین خاطر گلزنی در این لیگ از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. چندین بازیکن از ژاپن هستند که در بوندسلیگا عملکرد خوبی از خود نشان دادند. اخیراً شینجی کاکاوا توانست رکوردار گلزنی در بوندسلیگا بین بازیکنان ژاپنی باشد.

هم‌چنین در بین بازیکنان آسیایی سردار آزمون هم وجود دارد که باید بتواند در لیگ‌های مهم‌تری توانایی‌اش را نشان دهد و به همین خاطر باید بپذیریم که بازیکنان همچون سردار آزمون و عمر عبدالرحمان پایین‌تر از سونگ هیونگ مین قرار دارد. هر چند که سون هیونگ مین ظرافت بازی عمر عبدالرحمان را ندارد ولی هفته به هفته در بهترین لیگ دنیا توانایی‌هایش را نشان می‌دهد. هر چند که می‌توان لیگ امارات را لیگ خوب در قاره آسیا توصیف کرد ولی با لیگ فوتبال انگلیس و سطح اروپا قابل مقایسه نیست.

بعد از این دو بازیکن سردار آزمون توانسته بود فوتبالش را در روسیه به معرض نمایش بگذارد. بازی در این لیگ سخت باعث شده است تا این استعداد آسیایی با سختی‌های زیادی روبرو شود. آزمون که در حال حاضر ۲۳ سال سن دارد نشان داده است که می‌تواند در سطوح بالاتری توانایی‌هایش را نشان دهد. او در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد خوبی از خودش نشان داد. در حال حاضر وقت آن رسیده است تا او بتواند به یک لیگ بزرگ‌تر و تیم بزرگ‌تر منتقل شود.

ماجرای پیچیده سردار و بردیف

سردار آزمون برای رهایی از وضعیت فعلی راهی جز فرار از لیگ روسیه ندارد اما بر خلاف اوایل فصل که بسیاری از تیم‌ها خواهان او بودند اکنون کمتر تیمی تمایل به استخدام سردار ایرانی دارد. با این وجود بازی کردن آزمون در لیک هایی مانند ایتالیا و یا اسپانیا و انگلیس می‌تواند به رشد فوتبالی او کمک کند. سردار در سن ۲۳ سالگی توانسته زیر نظر مربی بزرگی مانند کی روش بدرخشد و همین درخشش در تیم ملی می‌تواند به او کمک کند تا راه خود را به لیگ‌های معتبر باز کند. سردار در بازی‌های ملی این فرصت را دارد که توانایی‌های خود را نشان دهد و بتواند از بند لیگ سرمازده روسیه نجات پیدا کند. در این بین اما خواست خود سردار آزمون و قرارداد پیچیده او با قربان بردیف از مشکلاتی است که ممکن است دردسر ساز شود. در فوتبال ما بازیکنان بسیاری بوده‌اند که می‌توانستند در بهترین تیم‌های جهان توپ بزنند اما تصمیم‌های اشتباه باعث شد برای همیشه از سطح اول فوتبال دور شوند. اکنون سردار هم آزمون سختی را پیش رو دارد او با یک تصمیم درست می‌تواند به درخشش خود ادامه دهد و با یک تصمیم نادرست خدایی نکرده از دوران اوج خود فاصله خواهد گرفت. ما نیز مانند همه ایرانی‌ها امیدواریم او تصمیم درست را اتخاذ کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *