جدال با سکو

دامون رشیدزاده

کرانچار و تیمش روز جمعه آزمون سختی را پیش رو خواهند داشت. تیم فوتبال سپاهان بعد از شروعی ناامید کننده در لیگ برتر با دو برد خوب در هفته سیزدهم لیگ برتر میهمان صنعت نفت آبادان خواهد بود.

صنعت نفت آبادان

صنعت نفت آبادان آبادان با ۱۱ بازی و ۱۴ امتیاز در رده نهم جدول جای دارد و سپاهان با ۱۲ بازی و ۱۴ امتیاز به لطف تفاضل بهتر یک پله بالاتر از این تیم در رده هشتم جدول جا گرفته است. صنعت نفتی‌ها لیگ را خوب آغاز کردند اما طبق معمول این سال‌ها هنوز به میانه فصل نرسیده دچار مشکلات درون تیمی شدند. آبادن یکی از پایه‌های فوتبال ایران است و بازیکنان بی شماری را به فوتبال ایران هدیه داده است. صنعت نفت یکی از تیم‌های رشه دار فوتبال ایران قطعاً محبوب‌ترین تیم فوتبال استان خوزستان است. هواداران دو آتشه برزیلی‌های ایران از پرشورترین هواداران فوتبال در ایران هستند به گونه‌ای که جو ورزشگاه آبادان کابوس بسیاری از تیم‌های فوتبال است اما حقیقت تلخ اینجاست که این جو گاهی گریبان خود تیم را هم می‌گیرد به گونه‌ای که بعضی اوقات اوضاع بیش از تیم حریف برای بازیکنان صنعت نفت سخت می‌شود. همین موضوع بزرگترین معضل فوتبال آبادان در این سال‌ها بوده و همواره تیم آبادانی چه در بیرون و چه در داخل زمین با مشکلات حاشیه‌ای روبرو بوده است. در ابتدای این فصل صنعت نفت نتایج خوبی را کسب کرد اما مشکلات غیر فوتبالی باعث شد این تیم خیلی زود از بالای جدول به میانه‌ها سقوط کند. مشکلات کمالوند و صنعت نفت در دیدار این تیم مقابل گسترش فولاد تبریز به اوج خود رسید. کمالوند بعد از اتفاقات آن دیدار در دیدار مقابل پیکان از سمت خود استعفا داد استعفایی که هنوز معلوم نیست به کجا رسیده است زیرا مسئولان صنعت نفت آن را انکار می‌کنند و کمالوند هم جواب درستی درباره اینکه خواهد ماند و یا خواهد رفت نمی‌دهد. با وجود این مشکلات سرنوشت نیمکت این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و معلوم نیست در بازی با سپاهان چه کسی روی نیمکت مربیگری خواهد نشست.

سپاهان اصفهان

در آن سو سپاهانی بعد از مشکلات فراوان سرانجام با دو برد به روزهای اوج خود برگشتند و توانستند تا حد زیادی مشکلات را به کنار بگذارند. با وجود این فاصله زیاد سپاهان با صدر باعث شده این تیم فعلاً شانسی برای قهرمانی نداشته باشد و در بهترین حالت برا یکسب سهمیه تلاش کند. کرانچار البته امیدوار است با بازگشت مهدی شریفی در نیم فصل و هماهنگ‌تر شدن تیم بتواند در نیم فصل دوم نتایج ضعیف نیم فصل اول را جبران کند و سپاهان را بار دیگر در قامت یک مدعی راهی لیگ کند. اینگونه به نظر می‌رسد که سپاهان آزمون مهمی را در دیدار مقابل صنعت پیش رو خواهد داشت و پیروزی در این دیدار به معنی بازگشت دوباره سپاهان به جمع مدعیان خواهد بود. سپاهانی‌ها در این دیدار امید زیادی به درخشش دوباره ساسان انصاری دارند که هفته گذشته پس از مدت‌ها پایش به گل زنی باز شد. آمادگی دوباره ساسان و استحکام بهتر خط دفاعی خبر خوبی برای طرفداران طلایی پوشان است. هر چند که سپاهان نیز مانند صنعت از مشکلات روی سکوها رنج می‌برد و امسال بیش از اینکه از ورزشگاه نقش جهان و حضور تماشاگران سود برده باشد دچار ضرر شده است. جالب اینجاست که یکی از بهترین نتایج خانگی سپاهان در حالی رقم خورد که این تیم به دلیل تخلفات تماشاگران مجبور به انجام بازی بدون تماشاگر بود و همین اتفاق هم باعث طلایی پوشان با سه گل تراکتور را درهم بکوبند.

تشابه هر دو تیم در مشکل روی سکوها نشان دهنده این موضوع است که ما با تماشاگران حرفه‌ای هنوز فاصله داریم و تماشاگران ما در مواقع حساس به جای حمایت رو به رفتارهای احساسی می‌آورند و با دست خودشان به تیم محبوبشان لطمه می‌زنند. این آسیب عجیب جای کارشناسی دارد زیرا این اتفاق مختص این دو تیم نیست و در اکثر باشگاه‌های پرطرفدار شیوع دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *