ناکامی اصفهانی‌ها در بازار نقل و انتقالات

دامون رشیدزاده

تیم‌های اصفهانی بعد از نیم فصلی ناامید کننده به انتظار تعطیلات نیم فصل بودند تا بتوانند با جذب بازیکنان باکیفیت کابوس‌های نیم فصل اول را به فراموشی بسپارند اما در چند روز گذشته اوضاع چندان به مراد سپاهان و ذوب آهن نبوده است و این دو تیم نه تنها در جذب بازیکن ناکام بوده‌اند بلکه بازیکنانی را هم از دست داده‌اند.

سپاهان

ضعف در درون دروازه سپاهان باعث شده این تیم تمام توان خود را برای جذب یک دروازبان سطح بالا به کار بگیرد. با پایان نیم فصل نام دروازبان هایی همچون رحمتی، گردان و اخباری برای حضور در جمع طلایی پوشان اصفهان مطرح شد اما با توجه به اتفاقات رخ داده بعید به نظر می‌رسد که سپاهان موفق به جذب این دروازبان های سرشناس شود. رحمتی علیرغم نیمکت نشینی در استقلال تمایلی به جدایی از تیم محبوبش ندارد و چشم انتظار فرصتی است که بتواند بار دیگر توانایی‌های خود را به رخ بکشد. هر چند با درخشش حسینی احتمال اینکه رحمتی بتواند به درون دروازه برگردد ضعیف است اما گویا کاپیتان استقلالی‌ها نیمکت نشینی در استقلال را به حضور در اصفهان ترجیح می‌دهد. شهاب گردان هم شرایطی مانند رحمتی دارد اما خود گردان دلیل نیمکت نشینی‌اش را مصدومیت می‌داند. او در مصاحبه‌ای گفته: خدا را شکر در فصلی که گذشته به غیر از یکی دو صحنه عملکرد خوبی داشتم و باشگاه هم از عملکردم رضایت دارد. در مقطعی از فصل مشکلی برای مچ پایم به وجود آمد و مدتی درگیر این موضوع بودم و نمی‌توانستم تمرین کنم. آقای مهاجری هم در این مدت به من لطف داشتند و فرصت دادند تا به مشکلم رسیدگی کنم. از طرفی هم گلر ذخیره ما خیلی خوب کار کرد و این امکان فراهم شد تا با خیال راحت‌تر درمانم را پیگیری کنم.

اما آخرین گزینه سپاهانی‌ها یعنی اخباری به عنوان محتمل‌ترین گزینه دروازبانی سپاهان به شمار می‌رفت اما کارشکنی مدیران سایپا باعث شده فعلاً پروسه انتقال او به اصفهان به جایی نرسد. معلوم نیست در صورت ناکامی در جذب اخباری سپاهان چه راهکاری را خواهد اندیشید.

البته سپاهانی‌ها خوشحالند که حداقل می‌توانند شریفی را بار دیگر در ترکیب خود ببینند اما خبر سرباز شدن سیاوش یزدانی کام سپاهانی‌ها را خیلی زود تلخ کرده است. به جز اینها شاهین ثاقبی هم از شرایطش در این باشگاه راضی نیست و در آستانه جدایی از جمع طلایی پوشان قرار گرفته است.

ذوب آهن

ذوبی‌ها هم مانند سپاهان فصل درخشانی نداشتند و مصدومیت مهره‌های کلیدی همچون حدادی فر و رجب زاده کار را برای این تیم سخت کرد. سبزپوشان اصفهان امیدوار بودند که در نیم فصل چند بازیکن خوب را جذب کنند اما ماجرای سربازی رفتن بعضی ستاره‌های این تیم حالا ذوب آهن را در وضعیت دشواری قرار داده است. دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی‌پور سه مهره کلیدی ذوب آهن که از نیمکت نشینی در تیم قلعه نویی ناراضی هستند ناگهان در نیم فصل تصمیم به سرباز شدن گرفتند و با توجه به اینکه تراکتور ۱۱ جای خالی در تیم خود دارد قصد دارند تا بار دیگر به یحیی گل محمدی ملحق شوند. این اتفاق قطعاً ذوب آهن را در ادامه فصل با مشکلات فراوانی روبرو خواهد کرد مگر اینکه در این فرصت محدود ذوبی‌ها بتوانند مهره‌های با کیفیت‌تری را جایگزین بازیکنان یاغی خود کنند که البته بسیار بعید به نظر می‌رسد.

در شرایط فعلی اصفهانی‌ها را باید بزرگترین بازندگان فصل نقل انتقالات زمستانی دانست ماجرایی که برای تماشاگران پرشمار این دو تیم محبوب شهر اصفهان به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود. به هرترتیب باید تا انتهای مهلت نقل و انتقالات زمستانی به انتظار بنشینیم و ببینیم که آیا دو تیم سپاهان و ذوب آهن می‌توانند از پس این چالش سخت بربیایند و یا باید شاهد فصلی کابوس وار برای این دو تیم پرافتخار سال‌های اخیر فوتبال کشورمان باشیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *