میان عشق و نفرت

دامون رشیدزاده

مهدی طارمی بعد از دو فصل درخشش حالا مغضوب شماره یک طرفدارن پرسپولیس است. شاید کمتر بازیکینی در ایران تا این حد مرز میان محبوبیت و مورد تنفر بودن را طی کرده باشد اما طارمی در طی این سالها همواره حرکتی سینوسی میان عشق و تنفر برای هواداران پرسپولیس داشته باشد.

طارمی فوتبالیستی از مکتب فوتبال بوشهر است. مهاجمی که با درخشش در تیم‌های شاهین و ایران جوان توانست خود را به فوتبال ایران معرفی کند و خیلی زود سر از تیم بزرگ پایتخت در آورد. البته درخشش طارمی تازه در پرسپولیس آغاز شد و این بازیکن جوان خیلی زود پله‌های ترقی را طی کرد و به محبوب قلب قرمزها تبدیل شد. در این دوران انتظارها از طارمی به حدی بالا رفت که اگر او در یک دیدار گل نمی‌زد به سرعت از سوی سکوهای دو آتشه مورد شدیدترین انتقادها قرار می‌گرفت. این البته موضوع تازه‌ای در پرسپولیس نیست و بازیکنان شهرستانی و حتی ستاره‌های بزرگ سال‌های دور این تیم همواره روزهایی را به یاد دارند که با کوچکترین اشتباهی مورد خشم و نفرت طرفداران قرار می‌گرفتند. البته رفتارهای خود طارمی هم در این مورد بی تأثیر نبود و چند باری خود او بیش از بقیه به آتش اختلاف‌ها دامن زد. جرقه این اتفاق‌ها را می‌توان بازی پرسپولیس و الریان دانست. پرسپولیس در بازی با الریان موقعیت‌های زیادی خلق کرد که همگی توسط مهدی طارمی از دست رفت. در نهایت پنالتی تیم هم با چیپ طارمی به اوت رفت. اتفاقی که تماشاگران را عصبانی کرد و آن‌ها خطاب به آقای گل تیم‌شان شعار «بی‌غیرت» سر دادند. واکنش طارمی هم به هواداران معترض، علامت هیس بود. البته برخی رسانه‌های تهرانی هم که کلاً علاقه‌ای به بازیکنان شهرستانی ندارند خیلی زود طارمی را مقابل هواداران قرار دادند.

ماجرای بعدی که به کلی روابط طارمی و هواداران قرمزها را تیره و تار کرد رفتن طارمی به ریزه اسپور و برگشتنش بود. االبته در این ماجرا بیش خود طارمی باشگاه پرسپولیس بود که با انجام انواع و اقسام کارهای عجیب و غریب طارمی را وادار به برگشتن کرد. در رأس این اتفاق‌ها هم حسین هدایتی مولتی میلیاردر نزدیک به قرمزها قرار داشت که ابتدا هواداران را مقابل طارمی قرار داد و بعد هم با ارائه پیشنهادهای مالی و البته قول رفع و رجوع ماجرا طارمی را به ایران بازگرداند و کلید محرومیت طارمی و پرسپولیس را روشن کرد. مسئولان پرسپولیس هم که در برزخی که خودشان به وجود آورده بودند گرفتار شدند خیلی زود پشت طارمی را خالی کردند و این بازیکن را رو در روی هواداران قرار دادند.

حالا دیگر اختلاف‌ها به اوج و خود رسیده بود و طارمی نیز علاقه‌ای به ماندن نداشت و قاعدتاً بهترین راه را رفتن می‌دانست. اما بازهم این رفتن بدون حاشیه نبود و خیلی زود رسانه‌های نزدیک به باشگاه با تیتر خیانت به استقبال طارمی رفتند.

حالا طارمی از جمع قرمزها جدا شده و در آستانه قرار داد با الغرافه قطر قرار دارد اما سؤال ایناست که رفتن طارمی خیبانت به پرسپولیس است؟

با رفتن طارمی باشگاه پرسپولیس به جندین میلیارد تومان پول خواهد رسید آن هم درست در زمانی که این باشگاه با شکایت‌های مالی متعددی از سوی بازیکنان پیشین روبروست و اگر به هر دلیل نتواند این مبالغ را پرداخت کند علاوه بر محرومیت با کسر امتیاز هم مواجه خواهد شدو طارمی تنها تا انتهای فصل با قرمزها قرارداد داشت و در پایان فصل او به عنوان بازیکن آزاد می‌توانست بدون پرداخت حتی یک ریال از پرسپولیس جدا شود. در چنین شرایطی رفتن طارمی در نیم فصل بهترین اتفاق حداقل برای مدیران پرسپولیس است زیرا با رفتن این ستاره می‌توانند باشگاه را ازخطر کسر امتیاز نجات دهند.

در کنار اینها رابطه طارمی با هواداران به شدت به مشکل برخورده بود و بازیکنی که آرامش نداشته باشد قطعاً نمی‌تواند در زمین هم کیفیت لازم را داشته باشد و وجود طارمی بیش از اینکه برای پرسپولیس منفعت داشت می‌توانست ضرر داشته باشد. با وجود همه اینها اینکه بازهم رسانه‌های قرمزها و عده‌ای خاص به طارمی لقب خائن می‌دهند جای تأمل بیشتری دارد زیر ا خائن کسی است که قصد نابودی خودی‌ها را دارد در حالی که مشخص است که طارمی با رفتنش نه تنها ضرری نرسانده بلکه باشگاه را هم به چندین میلیارد تومان پول رسانده است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *