به تربیت جنسی کودک خود اهمیت دهید

پرستو عجمی

یکی از مهمترین وظایف پدر و مادرها تربیت فرزندان است. همانطور که می دانید تربیت باید در همه‌ی زمینه‌ها صورت بگیرد. تربیت کودکان شامل تربیت اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و جنسی است.

تربیت جنسی که یکی از مهمترین تربیت‌ها است خود زمینه‌های مختلفی را شامل می‌شود

متاسفانه خیلی از خانواده‌ها در زمینه تربیت جنسی کودک خود آگاهی ندارند،، یا فکر می‌کنند موضوعی نیست که لازم باشد در مورد آن به کودکشان اطلاعاتی بدهند، در صورتی که والدین باید از دوران کودکی تربیت جنسی فرزندان خود را آغاز کنند تا اینگونه از بروز بسیاری از مشکلات رفتاری واختلالات جنسی کودکان جلوگیری کنند. یکی از زمینه‌های تربیت جنسی که خیلی مهم است آگاهی دادن به کودک در مورد مناطق خصوصی بدنش و نحوه‌ی برخورد او با افرادی است که قصد سواستفاده و آسیب رساندن به او را دارند. بنابراین اولین کاری که می‌توانید در این زمینه انجام دهید این است که به کودک خود از همان کودکی یاد دهید که بعضی از اندامهایش خصوصی است و هیچ کس حق ندارد به آن‌ها دست بزند و آنها را ببیند.

گام دوم این است که: به کودکان خود تکنیک (نه – برو – بگو) را یاد دهید:

واژه نه: یعنی به کودک خود بگویید اگر کسی خواست به اندام‌های خصوصی تو دست بزند نگذار و بگو نه.

واژه برو: یعنی به کودک بگویید سریع از آن محل دور بشو.

واژه بگو: یعنی به بچه بگویید اگر چنین اتفاقی افتاد سریعاً بیا و به من بگو که چه اتفاقی افتاده است. با یاد دادن چنین تکنیکی به کودک می‌توانید او را در مقابل خیلی از سوء استفاده‌ها مصون نگه دارید و این گونه خیالتان آسوده‌تر خواهد شد که اگر اتفاقی برای کودکتان افتاد او شما را در جریان می‌گذارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *