مرز باریک خوشبختی

هامون رشیدیان

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته لیگ برتر پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان اصفهان است. دیدارهای پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی همواره پرتماشاگر و البته جنجالی بوده است. از شکست عجیب پرسپولیس در نیمه نهایی جام جذفی ۸۶ تا هفته پایانی لیگ هفتم و البته همین دیدار فصل پیش، همه و همه در مقابل دیدگان تماشاگران پرتعداد پرسپولیسی برگزار شده و اتفاقاتی در آن رقم خورده که منجر به ایجاد جنجالی بزرگ شده است. در جام حذفی ۸۶، پرسپولیس با مصطفی دنیزلی به نیمه نهایی رسید و تا آخرین دقایق نیز از سپاهان پیش بود اما پنالتی عجیبی که محسن قهرمانی اعلام کرد ورق را برگرداند. هادی عقیلی پنالتی را گل کرد، بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای شد و محمود کریمی کارِ پرسپولیس را ساخت تا هواداران خشمگین پرسپولیس به شدت علیه محسن قهرمانی شعار بدهند. یک سال بعد اوضاع متفاوت شد. این بار قرمزها در حضور بیش از ۱۲۰ هزار هوادار در حال از دست دادن جام بودند که سپهر حیدری با ضربه سر، دروازه سپاهان را باز کرد و پرسپولیس را به نهمین قهرمانی لیگ رساند. چند سال بعد این دو تیم دوباره در جام حذفی به هم رسیدند. بازی خداحافظی مهدی مهدوی کیا بود و پرسپولیس هم از حریف پیش افتاد اما کار به ضربات پنالتی رسید و پرسپولیس مغلوب شد تا آزادی بار دیگر یکی از غم انگیزترین روزهای پرسپولیسی‌اش را تجربه کند. بازی این هفته دو تیم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا از یک سو پرسپولیس با شکست سپاهان گام مهی به سوی قهرمانی بر می‌دارد و در آن سو سپاهان برای نیفتادن به دسته پایین‌تر راهی جز شکست قرمزپوشان ندارد.

پرسپولیس

پرسپولیس در شرایطی جمعه پیش رو مقابل سپاهان به میدان می‌رود که تنها کمال کامیابی نیا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. بیرانوند درون دروازه قرار می‌گیرد و سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری و صادق محرمی خط دفاعی را تشکیل می‌دهند. احتمال نیمکت نشینی صادق محرمی که در بازی قبل درخشید و عملکرد خوبی مقابل پیکان داشت ضعیف است و حسین ماهینی دیگر مدافع راست پرسپولیس در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند. در پست هافبک دفاعی، نوراللهی در دو بازی قبلی به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمده و یک پاس گل داده و با توجه به اینکه یک سال از میادین دور بوده احتمال اینکه بعد از دو بازی به ترکیب اصلی برسد پایین است و احتمالاً نیمه دوم به بازی خواهد آمد. با این شرایط باز هم ماهینی در پست غیرتخصصی هافبک دفاعی بازی خواهد کرد و محسن ربیع خواه زوج او در این پست خواهد بود. انتخاب هافبک چپ و راست برای این بازی مهم‌ترین تصمیم برانکو خواهد بود که چهار گزینه رسن، احمدزاده، امیری و مسلمان را برای آن دارد. امیری که در بازی قبل به دلیل محرومیت غایب بود ستاره ملی پوش و تاثیرگذار پرسپولیس است و گزینه‌ای نیست که برانکو از او بگذرد و او به همراه مسلمان که بهترین گلساز لیگ است به احتمال زیاد در ترکیب اصلی به میدان خواهند رفت. فرشاد احمدزاده و بشار رسن هم نیمکت نشین خواهند بود و در صورت لزوم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان خواهند رفت. تکلیف خط حمله پرسپولیس هم مشخص است و منشأ و علیپور در نوک پیکان هجومی پرسپولیس به میدان خواهند رفت.

سپاهان

اوضاع در سپاهان اصلاً قابل قیاس با پرسپولیس نیست. طلایی پوشان نصف جهان همین دیروز از مربی جدید خود یعنی منصور ابراهیم زاده رونمایی کردند. البته ابراهیم زاده هنوز رسماً سکان هدایت تیم را در دست نگرفته و احتمالاً تمرینات این تیم از امروز زیر نظر مستقیم خود او آغاز خواهد شد با این حال اینکه ابراهیم زاده برای دیدار مقابل پرسپولیس به چه بازیکنانی اجازه حضور در ترکیب را خواهد داد هنوز مشخص نیست. در ترکیب سپاهان اما نبود نویدکیا کاملاً قطعی است و این بازیکن با توجه به پاره شده رباط صلیبیش فصل را به طور کامل از دست خواهد داد. عزت الله پورقاز نیز به دلیل محرومیت در این دیدار حضور ندارد تا بازی به شکلی پیچیده برای ابراهیم زاده و یارانش سخت‌تر از همیشه باشد. شکست سپاهان در این دیدار و پیروزی احتمالی رقبا رسماً سپاهان را به یکی از مدعیان سقوط تبدیل می‌کند اتفاقی که در ابتدای فصل حتی برای بدبین‌ترین طرفداران سپاهان هم قابل باور نبود. البته پیروزی سپاهان هم در این مسابقه می‌تواند حداقل برای یک هفته هم که شده این تیم را از بحران خارج کند و طرفداران این تیم اصفهانی را به آینده خوشبین کند. اینگونه باید گفت که برای سپاهان مرز میان خوشبختی و سیه روزی به باریک‌ترین حد خود رسیده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *