روز سخت مدعیان سقوط

بردیا عباس زاده

هفته بیست و دوم لیگ برتر از امروز با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود. بازی‌های این هفته ظرف چهار روز برگزار خواهد شد.

نفت تهران – پیکان

در اولین بازی این هفته نفت تهران به مصاف پیکان خواهد رفت. نفت تهران و پیکان حال و روز کاملاً متفاوت دارند. پیکان در دور رفت موفق شد با سه گل نفت را شکست دهد و با اقتدار سه امتیاز بازی را از آن خود کند. اما حالا پیکان افت کرده و نفت تهران اوج گرفته است.

 نفت تهران با آمدن هومن افاضلی از چهار بازی اخیر خود هشت امتیاز جمع کرده است، این در حالی است که این تیم پیش از آمدن افاضلی در ۱۲ بازی هشت امتیاز گرفته بود. نفت کمی از منطقه خطر فاصله گرفته و با امیدواری به سمت آینده حرکت می‌کند. پیکان اما وارد بحران شده؛ این تیم ۹ هفته است نبرده و در این ۹ هفته تنها پنج امتیاز گرفته، قبل از این بحران مجید جلالی پس از هفت برد پشت سرهم حالا ۹ بازی است که پیروز نمی‌شود و حتی جایگاهش هم به خطر افتاده است. جلالی در این شرایط از بازی امروز برد می‌خواهد. همچنین نفت برای آسوده خاطر شدن در جدول باید در این بازی پیروز شود. شرایط این بازی به گونه‌ای است که هر دو تیم نیاز به برد دارند و مساوی هیچ دردی را از دو تیم تهرانی دوا نخواهد کرد. در حال حاضر نفت تهران با ۲۱ امتیاز دوازدهم و پیکان با ۲۸ امتیاز در رتبه هشتم جدول جای دارند. عیسی آل کثیر ۸ گل در نفت و مرتضی آقاخان با ۴ گل در پیکان بهترین گلزنان دو تیم هستند. تیم داوری این بازی عبارتند از: وحید کاظمی – محمدرضا منصوری – سعید علی نژادیان – حسن اکرمی – ناظر: مسعود عنایت

گسترش فولاد تبریز – سیاه جامگان مشهد

گسترش فولاد یک بار دیگر در خانه به میدان می‌رود. این تیم پس از اوج گیری با فیروز کریمی سه هفته است که مساوی می‌کند و حالا می‌خواهد به مسیر پیروزی برگردد. دیدار امروز یک دیدار مهم دیگر برای سیاه جامگان و رضا عنایتی است. سیاه جامگان چهار هفته است برنده نشده، هر هفته نبردن عنایتی او را یک گام به سقوط نزدیک می‌کند. پس از روی کار آمدن رضا عنایتی در سیاه جامگان مشهد، روند کلی این تیم بهبود نسبی پیدا کرده اما پیشرفت این تیم برای نجات آنها از منطقه خطر و صعود در جدول رده بندی کفایت نمی‌کند. به واسطه حضور در قعر جدول، روند رو به رشد شاگردان عنایتی چندان محسوس نیست اما نماینده مشهد در لیگ برتر در دو زمینه عملکرد بهتری نسبت به قبل نشان داده است. سیاه جامگان که تا هفته سیزدهم با ۸ امتیاز در قعر جدول قرار داشت، با سپردن سکان هدایت تیمش نتایج بهتری به دست آورد؛ تیمی که در ۱۳ بازی ۸ کسب کرده بود، در ۸ بازی بعدی ۶ امتیاز گرفت تا پیشرفت اندکی در کسب امتیاز داشته باشد. البته میانگین امتیازی تیم مشهدی در بازی‌های آینده باید خیلی بهتر از این باشد، در غیر این صورت گزینه اول برای سقوط به دسته پایین‌تر خواهد بود. حسین بادامکی که قرارداد خود را با مشکی پوشان فسخ کرده بود بار دیگر به جمع هم‌تیمی‌های سابق خود بازگشته است و احتمالاً در این دیدار به میدان خواهد رفت.

 گسترش فولاد در دیدار رفت موفق شده بود با یک گل سیاه جامگان را شکست دهد. در حال حاضر گسترش فولاد با ۲۹ امتیاز هفتم و سیاه جامگان با ۱۴ امتیاز در قعر جدول جای دارد. بهترین گلزن گسترش فولاد رضا خالقی‌فر با ۵ گل است در حالی که در طرف مقابل پیام ملکیان با ۳ گل بهترین گلزن سیاه جامگان است.

تیم داوری این دیدار عبارتند از: رضا عادل – حمیدرضا کنعانی – رحیم حاجیلو – علی احمدی – ناظر: فریدون اصفهانیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *