شکست سنگین ذوب آهن دردوحه قطر

اصغر قلندری

به یقین فوتبال تنها ورزشی است که هواداران میلیونی وخاص خودرا دارد. وبه صورت «روتین» در سرتاسردنیا به این رشته ورزشی توجه ویژه‌ای می‌شود. درواقع فوتبال یک برند معتبری است که خیلی ازکشورها درحسرت داشتن فوتبالی دررقابت های جهانی وصاحب اعتبارجهانی هستند. مضاف به اینکه داشتن فوتبالی درعرصه های جهانی مساوی است با درآمد زایی وبهره برداری‌های سیاسی، اقتصادی واجتماعی.

البته اگربه کشورهایی نظیرقطر، عربستان سعودی وامارات نگاه کنیم خواهیم دید دولت این کشورهای عربی چه عنایت وتوجه ویژه‌ای به ورزش به خصوص فوتبال دارند، درحالی که درایران مسئولین ورزش سعی می‌کنند تا ورزش را به بخش خصوصی واگذار نمایند. درچنین شرایطی تیم‌هایی مثل ذوب آهن که به نوعی می‌توان گفت وابسته به دولت است، با کمبود بودجه ومشکلات مالی دست به گریبان است ودریارگیری وبستن تیمی درحدواندازه نام پرآوازه تیم ریشه دار ذوب آهنی که قدمتی بیش از ۶۰ سال دارد با مشکل مالی روبرواست.

با این حال اگر ناکامی‌های هفته‌های اول لیگ برتررا به بوته فراموشی بسپاریم باید اذعان کنیم یکی ازموفق ترین تیم‌های حال حاضرلیگ بوده که به مربیگری امیرقلعه نوعی خودرا ازاواسط جدول رده بندی به رده دوم رسانده است. اما دراولین روزهای مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا، ذوب آهن، تراکتور سازی، پرسپولیس واستقلال به ترتیب باید با تیمهای الدحیل، آل اهلی عربستان، نسف قارشی و الریان قطربجگنند که به لحاظ تدارکات وبرنامه ریزی ازتیم های ما پیش‌اند.

ذوب آهن درهفتمین حضور خود در رقابت‌های قهرمانان آسیا دراولین بازی خود در دوحه قطرمقابل آل دحیل بازی را خوب شروع کرد وبا پاس‌های سریع و استفاده ازارسال های بلند خود را به دروازه الحیل نزدیک کرد ودردومرحله با ضربه سردقیقه ۱۲ کی روش استنلی سوارزبه گل رسید ونیمه نخست را با برتری یک برصفر به پایان رساند. البته در ادامه اشتباهات پیاپی مدافعان ذوب آهن چندین فرصت طلایی وموقعیت گلزنی به شاگردان جمال بل ماضی داد که واکنش محمد رشید مظاهری آنها دررسیدن به گل ناکام گذاشت، مظاهری با چالاکی ناجی دروازه ذوبی‌ها شد به ویژه دردفع ضربه سهمگینی که ازپشت محوطه جریمه زده شد وباکف دست چپ توپ به کرنرفرستاد تا هنردروازه بانی خود را به نمایش درآورد.

اما درنیمه دوم که ذ وبی‌ها درلاک دفاعی فرورفته بودند بازیکنان الحیل توپ ومیدان را دراختیارگرفتند وبا کار تیمی وپاس های دقیق ازجناحین خود را به دروازه ذوب آهن نزدیک کردند وسرانجام دردقیقه ۷۴ شوت سنگین یوسف المساکنی ودفع ناقص مظاهری توپ را به کریم بودیاف رساند تا هافبک دفاعی الدحیل که در ۱۶ مسابقه ۵۹ گل در ستارگان قطر به ثبت رسانده با استفاده ازاشتباه مدافعان با ضربه‌ای مهار نشدنی گل تساوی را به ثمر برساند.

سه دقیقه بعد ودر حالی که شیرازه تیم ذوب آهن ازهم پاشیده شده بود تیم الدحیل صاحب یک ضربه از نقطه کرنرشدکه کریم بودیاف بدون مزاحم به هوا پرید وبا یک ضربه عالی توپ را کنج دروازه ذوبی‌ها جای داد وکاری هم ازمظاهری ساخته نبود.

قرمزپوشان الدحیل که اشتهای زیادی برای گلزنی یافته بودند چندبار دیگر ودروازه ذوب آهن را باخطر مواجه ساختند که عکس العمل های به موقع مظاهری حملات شاگردان بلماضی را خنثی می‌کرد اما در دقیقه ۸۴ که بازی را رها کرده بودند ارسال بلند نام تائه هی مهاجم تیز پای کره‌ای تیم الدحیل به یوسف المساکنی رسید تا برای سومین بار دروازه ذوب آهن فرو ریزد وبازنده سه بر یک این دیدارباشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *