رویای آسیایی قرمزها

هامون رشیدیان

یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست حاصل کار تیم‌های ایرانی در اولین روز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بود. شاید بتوان گفت تنها تیم ایرانی که در این رقابت‌ها در حد و اندازه‌های ایران ظاهر شد پرسپولیس بود که الته با توجه به ضعف‌های حریف این تیم نباید از همین حالا پرسپولیس را قهرمان آسیا بدانیم زیرا رقابت در آسیا بسیار متفاوت‌تر از رقابت در لیگ ایران است. تیم‌های ایرانی مدت‌هاست که در آسیا افتخاری کسب نمی‌کنند و بسیاری ضعیف بودن لیگ ایران و همچنین نحوه برگزاری این مسابقات را از دلایل اصلی این اتفاق می‌دانند. با این حال هواداران میلیونی فوتبال در ایران امیدوارند سرانجام روزی این طلسم قهرمان نشدن در آسیا بشکند و یکی از تیم‌های ایرانی بتواند جام قهرمانان آسیا را به ایران بیاورد. در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمان چهار نماینده ایران به میدان رفتند که تنها نتایج پرسپولیس و استقلال قابل دفاع بود و دو تیم تراکتورسازی و ذوب آهن نتوانستند انتظارها را برآورده کنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آنچه که در اولین روز رقابت‌های جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا گذشت.

گروه A/ پیشتازی الجزیره و الاهلی

تراکتورسازی و الغرافه که مهدی طارمی را در اختیار دارد، در روز نخست مسابقات این گروه مغلوب الاهلی عربستان و الجزیره امارات شدند تا همه ایرانی‌های گروه A لیگ قهرمانان آسیا در هفته نخست شکست خورده باشند. تراکتورسازی که در عمان از الاهلی میزبانی می‌کرد، با تک گل مهند عسیری در دقیقه ۶۷ شکست خورد و در دیگر دیدار این گروه الغرافه قطر در شبی که مهدی طارمی گل نخست این تیم را به ثمر رساند در نهایت سه بر دو مغلوب الجزیره امارات شد.

گروه B/ ذوب‌آهن از پیروزی، شکست ساخت!

شاید یکی از سخت‌ترین حریفان حاضر در غرب آسیا برای تیم‌های ایرانی الدحیل قطر باشد که در حال حاضر صدرنشین بدون شکست لیگ ستارگان قطر است. الدحیل که از ادغام دو تیم لخویا و الجیش قطر تشکیل شده است، بخت نخست صدرنشینی در گروه B به شمار می‌رود و بازی در زمین این تیم سخت‌ترین بازی مرحله گروهی برای ذوب‌آهن به شمار می‌رفت. ذوبی‌ها اما بازی را خوب شروع کردند و در همان ابتدا با گل سوارز از میزبان پیش افتادند، اما در نیمه دوم در حالی که بازی کاملاً دفاعی در دستور کار داشتند در عرض دقایق ۷۴ تا ۸۴ سه بار روی اشتباهات فردی گل خوردند تا از پیروزی شکست ساخته باشند.

در دیگر دیدار این گروه، لوکوموتیو ازبکستان با حساب پنج بر صفر الوحده امارات را در هم کوبید تا نشان دهد رقیبی سرسخت برای ذوب‌آهن برای صعود از مرحله گروهی خواهد بود.

گروه C/ آغاز مقتدرانه پرسپولیس در گروه آسان

پرسپولیس که با توجه به سیدبندی مسابقات احتمال حضورش در گروهی آسان بالا بود در آغاز ماجراجویی خود در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا نسف قارشی ازبکستان را با نتیجه سه بر صفر شکست داد تا مقتدرانه مسابقات مرحله گروهی را آغاز کرده باشد. در دیگر دیدار این گروه، السد قطر با ژاوی و پورعلی گنجی دو بر یک الوصل را در امارات شکست داد تا همراه با پرسپولیس تیم‌های سه امتیازی هفته نخست این گروه باشند.

گروه D/ صدرنشینی استقلال در هفته اول گروه مرگ

در گروهی که با حضور العین امارات و الهلال عربستان گروه مرگ منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفته است، استقلال در نخستین دیدار مهمان الریان قطر بود، استقلال در این دیدار خیلی زود پیش افتاد، اما دو گل پیاپی از الریان جای برنده و بازنده را عوض کرد. استقلال که در نیمه دوم تیم برتر میدان بود و حملات زیادی روی دروازه الریان ترتیب داد در دقیقه ۸۸ در حالی که تیم حریف ۱۰ نفره بود گل تساوی را توسط علی قربانی به ثمر رساند تا به حداقل حق خود از این دیدار برسد. تقابل الهلال عربستان و العین امارات دیگر دیدار این گروه بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید تا استقلال تنها با یک امتیاز به صدر جدول این گروه برسد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *