آمادسازی به سبک بروسلی

دامون رشیدزاده

حضور سرمربی تیم ملی ووشو ایران در تیم ملی فوتبال یکی از مهمترین اخبار این روزهای محافل ورزشی است. هر چند حضور مربیان ورزش‌های رزمی و یا حتی تمرینات رزمی برخی فوتبالیست‌ها اتفاق عجیب و جدیدی در دنیای فوتبال نیست اما در کشور ما این اتفاق حواشی فراوانی را به وجود آورده است.

کانتونا، ابراهیموویچ، راموس و دیگران

در دنیای فوتبال بازیکنان بسیاری هستند که در کنار فوتبال علاقه خاصی هم به ورزش‌های رزمی دارند از مطرح‌ترین فوتبالیست‌های رزمی کار جهان می‌توان به اریک کانتونا و زلاتان ابراهیموویچ و همچنین راموس اشاره کرد. نکته جالب اینجاست که تمام این بازیکنانی که به نامشان اشاره شد علاوه بر اینکه ستاره‌های بی نظیری در دنیای فوتبال بوده و هستند در یک فاکتور اشتراک دارند و آن فاکتور هم، روحیه جنگجویی و تسلیم ناپذیری است. اگر به گذشته برگردیم و بازی‌های درخشان اریک کانتونا در منچستر یونایتد را مرور کنیم به روشنی واضح است یکی از مهمترین دلایل محبوبیت بی مانند او در منچستر یونایتد روحیه جنگجویی او در مسابقات بود. تعصب خاص او به تیمش و اینکه تا آخرین نفس در زمین می‌جنگید باعث شد کانتونا به اسطوره‌ای در یونایتد تبدیل شود و هواداران از او با نام کینگ اریک نام برند. جایگاه کانتونا در یونایتد به حدی است که تندیس او در کنار بازیکنان و مربیان افسانه‌ای این باشگاه قرار دارد و حتی امروزه بعد از گذشت سال‌ها همچنان پرچم‌هایی با نقش او در ورزشگاه اولدترافورد به احتزاز در می‌آید. اگر فوتبال کانتونا را به یاد نداشته باشید حتماً بازی‌های درخشان سرخیو راموس مدافع متعصب و جنگجوی رئال مادرید را حتماً دیده‌اید. روحیه تسلیم ناپذیری راموس و گل‌هایی که در لحظات پایانی مسابقات حساس به ثمر رساند باعث به وجود آمدن یک اصطلاح مهم در فوتبال به نام راموس تایم شده به گونه‌ای که هر گاه تیمی در وقت‌های اضافه بازی گلی را به ثمر می‌رساند مفسران فوتبال بیان می‌کنند که این گل مهم در راموس تایم فوتبال به ثمر رسیده است.

آنچه که گفته شد تنها گوشه‌ای از یک فاکتور مهم ستارگان فوتبال است ستارگانی که بر حسب اتفاق علاقه عجیبی هم به ورزش‌های رزمی دارند.

حضور حسین اجاقی در تیم ملی

حالا در تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی که ما در گروه مرگ جام جهانی قرار گرفته‌ایم کارلوس کی روش علاوه بر بعد فنی فوتبال به دنبال تقویت تیم ملی در مباحث روحی روانی است. کی روش مربی کهنه کاری است و با بسیاری از ستارگان بزرگ فوتبال جهان کار کرده است او به خوبی می‌داند که تیم ایرانی برای کسب نتایج آبرومند در مقابل غول‌های فوتبال جهان یعنی اسپانیا و پرتغال به چیزی بیش از تاکتیک‌های فوتبالی نیازمند است.

بازیکنان ایران در دیدار مقابل اسپانیا و پرتغال نه تنها با بازیکنان تراز اول فوتبال مواجه می‌شوند بلکه باید در جنگی نابرابر سربلند از زمین خارج شوند. برای سربلند بودن در این جنگ نابرابر ما به ۱۱ مرد جنجگو در زمین احتیاج خواهیم داشت مردانی که باید تا آخرین نفس در برابر بزرگان فوتبال تاب بیاورند.

در این راه کمک گرفتن از قهرمان افسانه‌ای ووشو جهان یعنی حسین اوجاقی تاکتیک هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. حسین اوجاقی دارند ۱۱ مدال طلای قهرمانی جهان یکی از بهترین‌های ورزش‌های رزمی نه تنها در ایران بلکه در جهان است و خوشا به حال ما که او یک ایرانی است.

قرار گرفتن اجاقی در کنار تیم ملی مطمئناً اتفاق مثبتی در فوتبال ماست زیرا با روحیه‌ای که از او سراغ داریم قطعاً او می‌تواند بازیکنان را در راه آمادگی هر چه بهتر برای رقابت بزرگی مانند جام جهانی کمک کند.

با این حال حضور او در کنار تیم ملی مطمئناً عده‌ای را خوشحال نخواهد کرد و این عده همانند تمامی این سال‌ها در روزها و ماه‌های آینده بازهم از این ماجرا حواشی تازه‌ای را برای تیم ملی به وجود خواهند آورد. با این حال امیدواریم هوشمندی مردم و حمایت قاطع از تیم ملی بار دیگر این افراد را ناکام کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *