افقی روشن پیش روی ذوب آهن

اصغر قلندری

چه دلایلی سبب شده تا نمایندگان فوتبال ایران درچند سال اخیر نتوانسته‌اند به نتایج بایسته وشا یسته ای درجام باشگاه‌های آسیا دست پیدا بکنند؟!

بارها دراین زمینه یادآورشدیم که باید در تدوین تقویم سالیانه متناسب با جدول مسابقات ملی، آسیایی و جهانی دقت بیشتری داشته باشیم وبرنامه مسابقات داخلی را منطبق با مسابقات برون مرزی به اجرا درآوریم تا آثار زیان باربرنامه ریزی‌های غلط وغیر اصولی متوجه نمایندگان ایران درمرحله گروهی و مراحل بعدی نشود.

به یقین همه می دانیم که مراحل مقدما تی جام قهرمانان آسیا از اواخر بهمن و اسفند ماه هر سال آغاز می‌شود ودر فروردین ماه سال بعد به پایان می‌رسد. بنا براین باید برنامه ریزی فدراسیون به گونه‌ای باشد تا نمایندگانمان با آمادگی مطلوب وتدارک بهتر وبیشتردر این مسابقات حضور پیدا کنند.

خوشبختانه در رقابت‌های امسال قهرمانان آسیا، نمایندگان ایران شروع خوبی داشتند به ویژه ذوب آهن اصفهان که دراولین هفته برابر تیم لوکوموتیوازبکستان با دوگل به برتری رسید و دردومین بازی خانگی میزبان تیم الوحده امارات بود که با ارائه یک بازی مقتدرانه با دو گل دقایق ۳۴ و ۷۳ مرتضی تبریزی به دومین پیروزی دست پیدا کرد وبا ۶ امتیاز در صدرجدول گروه خود قرارگرفته است.

ذوب آهن ۲ گل زد،۵ گل مسلم را نزد!

ذوب آهن در این بازی شانس‌های زیاد گلزنی را یکی پس از دیگری از دست داد! به عبارتی دو گل زد و پنج گل مسلم را نزد.

 فرصت‌هایی که دردقیقه ۲ از پاس عرضی میلاد فخرادینی با ضربه بغل پای کی روش استنلی به هدر رفت، دقیقه ۴۸ سانترعالیسید محمد حسینی از جناح راست توسط جورجی ولستانی راهی اوت شد، در دقیقه ۵۶ پاس میلاد فخرالدینی با ضربه سهمگین بختیار رحمانی به تیر افقی اصابت کرد ودربرگشت استنلی درکمترین فاصله با دروازه الوحده با بی دقتی توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد. دقیقه ۵۷ میلاد فخرالدینی در یک موقعیت استثنایی که دروازه خالی از دروازه بان بود با اختلاف ناچیزی توپ را ازکنار دروازه به بیرون زد وبالاخره در دقیقه ۶۵ مرتضی تبریزی زننده گل‌های ذوب آهن که بهترین بازیکن این میدان نیز معرفی گردید در شرایطی که فقط محمد سالم آل شمسی دروازه بان الوحده را پیش رو داشت وبه راحتی می‌توانست گل سوم خود و ذوب آهن را به ثمر برساند توپ را با ضربه نسبتاً آرامی به جایی فرستاد که دروازه بان قرار داشت!

واما در روزی که تمام بازیکنان ذوب آهن در آماد گی آرما نی به سر می‌بردند وامیر قلعه نویی سرمربی با تجربه وکاردان تیم تاکتیک بازی تهاجمی، ارسال از جناحین وپاس های عمقی را در دستور کا ر داشت با استفاده از دفاع آسیب پذیر الوحده بارها می‌توانست در این بازی خانگی به گل‌های بیشتری دست پیدا کند تا با خیالی آسوده‌تر در امارات مقابل شاگردان لورانیو ریکامپ بازی برگشت را برگزارکند.

به هر حال سفید پوشان ذوب آهن این بازی رابا حملات حساب شده آغاز کردند و طبق دستور کادر فنی ازکناره ها توپ را روی دروازه حریف می‌فرستادند که پس ازبه ثمر رساندن گل اول دستور تاکتیکی ذوبی‌ها تغییر کرد وبا کار تمرین شده با پاس‌های عمقی توپ را از بین مدافعان الوحده عبورمی دادند ودر موقعیت گلزنی قرار می‌گرفتند.

البته اماراتی‌ها نیز سعی در فضا ندادن به بازیکنان ذوب آهن چشم به ضد حملات داشتند وچند بارهم دردقایق ۳ و ۴۱ مقهورواکنش های عالی مظاهری دروازه بان ملی پوش شدند تا دروازه ذوب آهن بسته بماند.

قضاوت این بازی را ادهم محمد توما مخدمه، احمد مؤنس نادی الرولی، محمد مصطفی حسن الخالف و محمد حسن محمود ارافه همگی از کشوراردن بر عهده داشتند. بشرشفیق عبدالخالق از لبنان به عنوان نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا ومحمد رودزالی بن یعقوب هم به عنوان ناظر داوری از مالزی براین بازی نظارت داشتند.

ترکیب تیم ذوب آهن را محمد رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، خالد شفیعی، حمید بوحمدان، میلاد فخرالدینی، قاسم حدادی فر (از دقیقه ۷۸ مهدی رجب زاده کاپیتان با اخلاق واسطوره تکرار نشدنی) جورجی ولسیانی، محمد رضا حسینی (ازدقیقه ۸۷ ربیع عطا) بختیار رحمانی، کی روش استنلی (ازدقیقه ۹۰ وحید محمد زاده) ومرتضی تبریزی تشکیل داده بودند و امیر قلعه نویی سرمربی تیم بود.

گفتنی است با اینکه با خریداری بلیط های مسابقه توسط اسپانسر باشگاه ذوب آهن، بازی الوحده و ذوب آهن رایگان اعلام شده بود فقط سه هزار نفر از فوتبال دوستان وهواداران متعصب ذوب آهن از این بازی استقبال کرده بودند!؟

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *