پازل جام حذفی کامل شد

هامون رشیدیان

با صعود خونه به خونه بابل دو تیم فینالیست جام حذفی مشخص شدند. دو تیم استقلال خوزستان و خونه به خونه بابل روز گذشته در چارچوب نیمه نهایی جام حذفی در اهواز به مصاف هم رفتند. از این دیدار که توسط مسئولین استقلال خوزستان رایگان اعلام شده بود حدود ۲ هزار نفر استقبال کردند. در این بازی استقلال خوزستان در ابتدای دیدار توسط دورقی از روی نقطه پنالتی به گل رسید و بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم خونه به خونه توسط باقری بازی را به تساوی کشاند تا سرنوشت بازی در وقت اضافه مشخص شود. در وقت اضافه خونه به خونه در هر نیمه یک بار دروزاه استقلال خوزستان را توسط باقری باز کرد تا با نتیجه ۳ بر یک پیروز میدان شود و به فینال جام حذفی صعود کند. خونه به خونه باید در فینال جام حذفی در ۱۲ اردیبهشت سال بعد به مصاف استقلال تهران برود. نکته منفی برای بابلی‌ها محرومیت باقری از دیدار فینال است که قطعاً لطمه بزرگی به رویاهای این تیم لیگ یکی وارد خواهد کرد.

استقلال

اما در آن سو همه چیز برای قهرمانی احتمالی استقلالی‌ها در جام حذفی مهیاست و آبی پوشان پایتخت بی صبرانه منتظر بالابردن جام حذفی هستند. استقلال با وینفرد شفر نسبتاً خوب شروع کرد، بهتر ادامه داد و حالا، فرصت یک پایان عالی در این فصل را خواهد داشت. استقلال از لیگ نهم که به مس رفسنجان باخت، هیچوقت مقابل تیم‌های غیر لیگ برتری بازنده نبوده و فقط، زور تیم‌های لیگ برتری به آن‌ها رسیده است. استقلال لیگ یازدهم قهرمان جام حذفی شد و در دیگر سال‌ها هم ذوب آهن دو بار، سپاهان، نفت تهران، مس کرمان، ملوان و استیل آذین هر کدام یک بار آن‌ها را حذف کرده‌اند. ۱۲ تقابل آخر استقلال با تیم‌های غیر لیگ برتری در بازی‌های رسمی هم برای آن‌ها، ۱۲ برد پیاپی داشته است. بردهایی که آخرین‌شان، همین فصل و مقابل گل گهر و نساجی بود. حالا این کارنامه، بزرگ‌ترین امیدواری استقلالی‌ها برای فینال حذفی و کسب هفتمین قهرمانی‌شان در این جام است. تنها نگرانی استقلالی‌ها اما تمدید نشدن قرارداد شفر است. وینفرد شفر و همکارانش به همراه بازیکنان خارجی استقلال، جباروف، بویان نندانوف و تیام بعد از دیدار استقلال و العین امارات ایران را ترک خواهند کرد. با توجه به تعطیلی چند روزه تمرینات استقلال قرار است این نفرات راهی کشورهای خود شده و از سال جدید در تمرینات استقلال حضور پیدا کنند. با این شرایط بحث تمدید قرارداد سرمربی آلمانی که قرار بود در جلسه آینده هیات مدیره مطرح شود به سال ۹۷ موکول شد. قرار است نشست آتی هیات مدیره بعد از بازی با العین برگزار شود که البته زمان آن هنوز مشخص نشده و طبعاً در روز برگزاری جلسه شفر در ایران حضور نخواهد داشت.

دربی جذاب در سوپر کاپ

اگر پرسپولیس را قهرمان قطعی لیگ هفدهم بدانیم، این تیم یک پای سوپرکاپ خواهد بود و حریفش نیز از جدال استقلال و خونه به خونه بیرون خواهد آمد و به نوعی شاهد جذاب‌ترین سوپرکاپ فوتبال ایران خواهیم بود، چرا که در صورت پیروزی استقلال در فینال جام حذفی، دربی پایتخت در سوپرکاپ برگزار می‌شود و برای نمایش جذابیت این مسابقه، نیاز به هیچ چیزی نیست و نام تیم‌ها کافی هستند. حتی حضور خونه به خونه در سوپرکاپ نیز باتوجه به حضور اسکوچیچ بر روی نیمکت تیم بابلی و تقابلش با برانکو ایوانکوویچ، این مسابقه را دیدنی خواهد کرد و برخلاف بازی‌های سوپرکاپ فصل‌های اخیر، این فصل شاهد جدالی تماشایی خواهیم بود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *