طلسم ژنرال

دامون رشیدزاده

امروز و در قالب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال کشور ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان پرسپولیس تهران است. پرسپولیس قهرمان لیگ برتر حالا تنها برای بهتر کردن رکوردهایش به مصاف رقبا می‌رود اما ذوب آهن که فعلاً با اختلاف یک امتیازی نسبت به سایپا در جایگاه سوم قرار دارد می‌کوشد تا هر طور شده جایگاه نایب قهرمانی لیگ را از آن خود کند. پرسپولیس هفته گذشته با شکست دادن السد قطر صدرنشینی‌اش در آسیا را جشن گرفت. ذوب‌آهن هم موفق شد خود را به مرحله حذفی برساند و حریف استقلال شود.

هر چند سرنوشت نایب قهرمانی ذوب آهن در گرو نتیجه نگرفتن سایپاست اما ذوبی‌ها و در رأس آنها امیر قلعه نویی به هیچ عنوان دوست ندارند بازنده رقابت در مقابل رقیب دیرینه خود باشند و همین موضوع نیز اهمیت بازی امروز را دوچندان می‌کند.

قلعه‌نویی اگر می‌خواهد به رده دوم برسد باید در این دیدار خانگی پیروز شود. برانکو هم قطعاً این بازی را جدی می‌گیرد. او می‌خواهد پرسپولیس را تا بازی با الجزیره در فرم مطلوبی نگه دارد.

علیپور – تبریزی

این بازی تقابل بهترین خطوط حمله لیگ است. پرسپولیس در ۲۸ بازی ۴۴ گل زده و ذوب‌آهن ۴۳ گل. امروز مشخص می‌شود که بهترین خط حمله لیگ هفدهم به کدام تیم می‌رسد. بهترین گلزن قرمزها علی علیپور است که توانسته ۱۸ گل را در لیگ امسال به ثمر برساند و فعلاً با اختلاف آقای گل لیگ برتر است. در آن سو مرتضی تبریزی با ۱۳ گل نه تنها بهترین گلزن ذوب آهن است بلکه جایگاه دوم بهترین گلزن لیگ را در اختیار دارد. هر چند شانس تبریزی برای رسیدن به آقای گلی بسیار کمتر از علیپور است اما تبریزی می‌تواند با گلزنی در این دیدار حداقل در جدال شخصی علیپور را شکست دهد.

مظاهری – بیرانوند

نکته مهم دیگر دیدار امروز تقابل دروازبان های ملی پوش هر دو تیم است. رقابت برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی به شدت در جریان است و می‌توان گفت شانس همه دروازبان های فعلی تیم ملی تقریباً برابر است. رشید مظاهری دروازبان ذوبی‌ها نمایش درخشانی در این فصل از رقابت‌ها داشته و حتی در مقاطعی توانست خود را به عنوان بخت شماره یک تیم ملی در جام جهانی معرفی کند. در آن سو دروازبان ثابت تیم ملی در یکی دو سال اخیر نمایش پر فراز و نشیبی در فصل جاری داشت. علیرضا بیرانوند بر خلاف فصل قبلی در این فصل در بعضی بازی‌ها در حد و اندازه خودش ظاهر نشد اما در روزهای حساس توانست با درخشش خود نقش مهمی در قهرمانی قرمزها ایفا کند. بیرانوند برای تبدیل شدن به دروازبان اول تیم ملی نه تنها چند رقیب سرسخت را پیش رو دارد بلکه باید در بازی‌های باقی مانده شایستگی خود را به کی روش به اثبات برساند.

همچنین بازی امروز تقابل صدرنشین لیگ با صدرنشین دور برگشت هم هست. ذوب‌آهن در شش بازی اخیر خانگی خود برنده شده است. دو تیم برای بازی امروز محرومی ندارند. باید دید برانکو دوباره محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده را در لیست سیاه خود قرار می‌دهد یا این بار شانس به آنها رو می‌کند.

قلعه‌نویی-پرسپولیس

آمار امیر قلعه‌نویی در تقابلهای اخیرش مقابل پرسپولیس چندان جالب نیست. او تا به حال برانکو را شکست نداده است. سرمربی ذوب‌آهن در پنج تقابل با برانکو صاحب سه باخت و دو تساوی شده است. او در دو بازی آخر خود مقابل پرسپولیس باخته و هفت گل هم دریافت کرده است. قلعه‌نویی زمانی استاد بردن پرسپولیس بود اما باختهای اخیرش موجب شده تا آمارش مقابل پرسپولیس به ۷ پیروزی، ۷ باخت و ۱۵ تساوی برسد. سرمربی پیشین استقلال شش سال و نیم است مقابل پرسپولیس به پیروزی نرسیده است. به هر حال تا ساعت ۱۸ امروز باید به انتظار بنشینیم و ببینیم آیا طلسم ساله قلعه نویی سرانجام خواهد شکست و یا این طلسم هفت ساله خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *