حساس‌ترین لیگ یک تاریخ

هامون رشیدیان

بعد از پایان قابل انتظار لیگ برتر و قهرمانی قرمزها بدون شک حساس‌ترین رقابت‌های فوتبال کشور فردا و در قالب لیگ یک برگزار خواهد شد. بر خلاف لیگ برتر، در لیگ یک قهرمانی به هفته‌های پایانی مسابقات رسید و حالا سه تیم شانس این را دارند که با کسب نتیجه مطلوب قهرمان لیگ یک شوند و در عین حال چهار تیم نیز شانس صعود به لیگ برتر را دارند. نفت مسجد سلیمان، نساجی قائم شهر، خونه به خونه بابل و بادران تهران چهار تیمی هستند که در هفته پایانی لیگ یک برای صعود به لیگ برتر به میدان می‌روند.

بادران

بادران با ۵۹ امتیاز و تفاضل گل ۲۳+ در صورتی به دور بعد صعود می‌کند که در بازی آخر مقابل ماشین سازی به پیروزی برسد و نساجی و خونه به خونه مقابل حریفان امتیاز بدهند. البته آنها شانس زیادی برای صعود ندارند اما همین که روی کاغذ شانس صعود دارند به این معنی است که باید تا آخرین دقیقه بازی تمام تلاش خود را به کار بگیرند. قطعاً حضور بادران و شانس داشتن این تیم برای صعود باعث خواهد شد هفته پایانی لیگ یک جذاب‌تر از همیشه دنبال شود.

نساجی مازندران

تیم محبوب مازندران و یکی از ریشه دارترین تیم‌های فوتبال در ایران با تماشاگرانی بی نظیر حالا یک گام برای صعود لازم دارد. نسجای با ۶۱ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۱۷ فعلاً در رده سوم جدول قرار دارد. قائم شهری‌ها برای صعود به لیگ برتر باید در هفته پایانی راه آهن سقوط کرده را با اختلاف گل بالا شکست دهند و منتظر نتیجه ضعیف خونه به خونه باشند. اختلاف بیش از ۵ گل می‌تواند نساجی محبوب را بعد از سال‌ها به لیگ برتر بازگرداند. جواد نکونام سرمربی سرشناس نساجی تا اینجای فصل دست به کار بزرگی زده و اگر بتواند این تیم را به لیگ برتر برساند قطعاً تجربه موفقی را در کارنامه مربیگری خود رقم خواهد زد.

خونه به خونه

دیگر تیم مازندرانی نیز با ۶۱ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲۱ شانس زیادی برای صعود دارد. خونه به خونه در هفته پایانی در خانه میزبان برق جدید شیراز است که حالا با رحمان رضایی تبدیل به تیمی سختکوش شده است. برقی‌ها در هفته قبل طوفان به پا کردند و با ۴ گل گل گهر سیرجان را درهم کوبیدند و این موضوع تبدیل به کابوس تیم خونه به خونه شده است.

نفت مسجد سلیمان

در هفته پایانی نفت مسجدسلیمان مقابل مس رفسنجان و علی سامره قرار می‌گیرد که کسب یک مساوی هم به منزله صعود نفتی‌ها به لیگ برتر است. اما اگر آنها مقابل حریف شکست بخورند و ۳ تیم خونه به خونه، بادران و نساجی حریفان خود را شکست بدهند آن وقت کار به گل شماری می‌کشد. البته نفت مسجدسلیمان تفاضل گل مناسبی دارد و فعلاً با ۶۴ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲۱ شانس اول قهرمانی به حساب می‌آید.

این اولین باری است که تیم‌های صعودکننده به لیگ دسته اول به امتیازی بیش از ۶۰ محتاج شده‌اند. در دوره‌های پیشین کسب این امتیاز به منزله صعود به لیگ برتر بود اما حالا حداقل ۴ تیم از این حدنصاب عبور می‌کنند. اینکه کدام تیم در هفته پایانی به لیگ برتر صعود می‌کند مهم‌ترین سؤال فوتبال ایران در روزهای پیش روست. در روزهای که جذاب‌ترین و شاید خونین‌ترین کری‌ها بین هواداران تیم‌ها در رسانه‌های اجتماعی آسمان لیگ یک را پر از ابر خواهد کرد. این حساس‌ترین دوره لیگ یک در تاریخ این رقابت‌هاست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *