مذاکرات ۱+۵ در پرسپولیس

هامون رشیدیان

پس از قهرمانی قرمزها در لیگ ایران حالا وقت آن رسیده که مدیران بازیکنان فعلی را به ماندن در باشگاه ترغیب کنند. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که پرسپولیس به دلیل پنهان کاری و ارائه اطلاعات دروغین در ماجرای طارمی در این فصل هم از نقل و انتقالات محروم است و نمی‌تواند بازیکنی را جذب کند. در این شرایط حفظ بازیکنانی که قراردادشان در آستانه پایان یافتن است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

البته ماجرا تنها به حفظ بازیکنان ختم نمی‌شود و تمدید قرارداد برانکو سرمربی قرمز پوشان هم از خواسته‌های مهم هواداران این باشگاه است.

برانکو

سرمربی سرخپوشان در روزهای پایانی سال ۹۶ از تمایل قطعی خود برای ادامه همکاری و مثبت بودن روند مذاکرات صحبت کرد تا هوادارانی که داغ محرومیت نقل و انتقالات آنها را نگران کرده بود، حداقل از این حیث به آرامش برسند. اکنون با گذشت سه ماه از آن روزها اما ماجرا کمی متفاوت شده است و طرفین بر سر برخی مفاد به مشکل برخورده‌اند تا حضور برانکو ایوانکوویچ نیز روی نیمکت این تیم با اما و اگر مواجه شود. حرکت ابتدایی مسوولان پرسپولیس تمدید قرارداد با سرمربی کروات و موفق این تیم است. مربی‌ای که طی چهار سال آنها را از اوج ناامیدی و حضور در میانه جدول به قهرمان قاطع و تکراری لیگ تبدیل کرده است. مدیران باشگاه چند شب پیش نیز جلسه‌ای با برانکو برگزار کرده و در انتظار پاسخ او پیش از بازی با الجزیره هستند.

صادق محرمی

بعد از توافق با سرمربی، مدیران این تیم به دنبال توافق با بازیکنانی هستند که برای فصل آتی در برنامه برانکو ایوانکوویچ قرار دارند. در شرایط فعلی صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و وحید امیری به پایان قراردادشان با این تیم رسیده‌اند. از این جمع احتمال جدایی صادق محرمی بیش از سایرین است. مدافع جوان پرسپولیس با دو فصل درخشان در این تیم اکنون مشتری اروپایی را در نزدیک‌ترین وضعیت به خود می‌بیند و نمی‌خواهد از این شانس بزرگ در شرایط سنی مطلوبی که به سر می‌برد به سادگی بگذرد.

وحید امیری

وحید امیری نیز احتمالاً تا پایان جام جهانی پاسخی به هیچ درخواستی نه از باشگاه پرسپولیس و نه دیگر باشگاه‌ها بدهد. هرچند در صورت ادامه حضور در فوتبال ایران، ادامه همکاری‌اش با پرسپولیس قطعی به نظر می‌رسد. وینگر ملی‌پوش پرسپولیس که پیش از حضور در پرسپولیس با توجه به قرارداد عجیبش با نفت از خیلی از اتفاقاتی که می‌توانست موجب پیشرفت فوتبالی و بیشتر از آن مالی‌اش شود ناکام مانده بود، امیدوار به درخشش در جام جهانی و پیشنهاد مطلوبی برای حضوری کوتاه مدت در فوتبال خارج از ایران است تا از حیث مالی به شرایط خوبی دست پیدا کند.

کمال کامیابی نیا

گزینه بعدی کمال کامیابی نیاست. هافبک دفاعی پرسپولیس سومین فصل حضورش در این تیم را پشت سر گذاشته و بار دیگر به پایان قراردادش با سرخپوشان نزدیک شده است. کامیابی‌نیا در فصل گذشته نیز بعد از کش و قوس فراوان قراردادش را با این تیم تمدید کرد و به دیگر پیشنهاداتش پاسخ منفی داد. با توجه به روند موفقیت و جایگاه و شرایطی که در پرسپولیس در اختیار دارد و عدم وجود پیشنهاد خارجی بعید است مدیران این تیم برای تمدید قرارداد با او به مشکل بزرگی بربخورند.

فرشاد احمدزاده

فرشاد احمدزاده دیگر گزینه‌ی ادامه همکاری با پرسپولیس است. هافبک شماره ۱۰ سرخپوشان فصل موفقی را پشت سر گذاشت و به همین دلیل هم شاید در شرایط فعلی نگه داشتن او کار چندان آسانی نباشد.

محسن مسلمان

نفر آخر این لیست محسن مسلمان قرار دارد. برترین هافبک فصل که تقریباً نیمی از فصل را با توجه به مشکلاتی که با برانکو ایوانکوویچ داشت از روی نیمکت دنبال کرد. اتفاقی که می‌تواند به منزله پایان همکاری طرفین تلقی شود. مسلمان هرچند از تمایل قلبی‌اش برای تمدید قرارداد بارها صحبت کرده اما در سمت مخالف برانکویی قرار دارد که شیوه رفتاری بازیکنی که باعث پیشرفت و اوج دوباره‌اش شد را برنمی‌تابد و تنها تغییر این شیوه شاید طرفین را بار دیگر در زمین تمرینی پرسپولیس در کنار یکدیگر قرار دهد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *