رد پای ژنرال در سپاهان

دامون رشیدزاده

مدت‌هاست نام امیر قلعه نویی به عنوان کاندیدای اصلی سکان مربیگری سپاهان به گوش می‌رسد اما بعد از شکست تیم فوتبال ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال قلعه نویی اعلام کرد دیگر مربی ذوب آهن نخواهد بود و با سپاهان برای فصل بعد مذاکره خواهد کرد.

درست بعد از این صحبت‌های قلعه نویی امیدباقری مدیرروابط عمومی باشگاه سپاهان درگفتگویی باپایگاه خبری سپاهان اعلام کرد: مجموعه مدیریتی این باشگاه در راستای آماده سازی یک تیم قوی و مدعی برای حضور در هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر از مدت‌ها قبل برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده و انتخاب یک سرمربی توانمند و با تجربه در دستور کار مجموعه سپاهان قرار گرفته است. وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده و همچنین توجه به خواسته‌های جامعه هواداران سپاهان, امیر قلعه نویی سرمربی موفق و کاربلد که هواداران سپاهان خاطرات بسیار خوبی با ایشان دارند یکی از گزینه‌های اصلی هدایت سپاهان بوده و خوشبختانه تا به امروز به توافقات مثبتی هم با ایشان دست پیدا کرده‌ایم.

قلعه نویی – نویدکیا

مذاکره با قلعه نویی در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان باشگاه سپاهان همزمان در حال مذاکره با محرم نویدکیا برای حضور در کادر فنی سپاهان هستند. هر چند احتمال اینکه نوید کیا به عنوان سرمرذبی مشغول به کار شود بسیار کم است اما حضور او در میان کادر فنی اتفاق مثبتی برای تیم سپاهان خواهد البته به شرطی که هم نویدکیا و هم قلعه نویی تمایلی برای همکاری با هم داشته باشند.

نویدکیا بدون شک محبوب‌ترین ستاره سال‌های اخیر باشگاه سپاهان است و امیر قلعه نویی هم دوران درخشانی را در سپاهان و حتی ذوب آهن سپری کرده است. در نگاه اول درکنار هم قرار گرفتن این دو در یک تیم ترکیبی ایده آل برای نیمکت یک تیم لیگ برتری خواهد بود اما خصوصیات اخلاقی این دو نفر هم در نوع خود منحصر به فرد است. نوید کیا در دوران بازی همواره مشکلات فراوانی با کادر مدیریتی و یا برخی مربیان سپاهان داشت و او در طی این سال‌ها ترجیح داده که دور و بر سپاهان آفتابی نشود. در آن سو امیر قلعه نویی هم سابقه طولانی در اختلاف نظر با مدیران و بازیکنان داشته و به همین دلیل هم همواره ترجیح می‌دهد با کادر مورد اعتماد خودش کار کند و خیلی کم پیش آمده که او افراد جدید را به کادر فنی تیمش اضافه کند. با این حال رابطه ژنرال و نوید کیا چندان هم بد نبوده و این دو نفر تا به حال مشکل حادی با هم نداشته‌اند اما کنارهم قرار گرفتن آن‌ها می‌تواند فصلی جدید باشد که باید ببینیم آیا به سرانجام خواهد رسید یا خیر.

مشکلات سپاهان

به جز کادر فنی سپاهان از نوعی ناهماهنگی و عدم توازن در لیست بازیکنان خود رنج می‌برد که کار را برای هر سرمربی‌ای سخت می‌کند. این تیم در خطوط مختلف نیازمند بازیکنان جدید است و در عین حال باید فکری به حال ستاره‌های ناراضی و بی انگیزه خود بکند.

به جز اینها مشکلات سپاهان در سال‌های اخیر از زمانی آغاز شد که کادر مدیریتی این باشگاه که همواره به ثبات معروف بود دچار زلزله‌های پی در پی شد و همین موضوع باعث شد پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران حتی تا آستانه سقوط هم پیش برود.

سپاهان برای عبور از این مشکلات نه تنها به یک سرمربی باکیفیت بلکه به بازیکنان درجه یک و البته مدیران با ثبات نیاز دارد.

کار سخت سپاهان برای قهرمانی

با درخشش پرسپولیس و استقلال و ذوب آهن و حتی تیم‌هایی مانند سایپا و پارس جنوبی جم فصل آینده فصل دشواری برای سپاهانی‌ها خواهد بود و آنها برای تکرار موفقیت‌های گذشته باید تمام توان خود را به کار بگیرند. در انتها نباید از هواداران واقعی سپاهان هم غافل شد. سپاهانی‌ها در فصل قبلی آنقدر از سکوهای خودی ضرر دیدند که حالا بازی کردن در اصفهان برای این تیم به کابوس تبدیل شده است. بازگشت هواداران واقعی سپاهان و به حاشیه رانده شدن تماشاگرنماها می‌تواند یکی از عوامل مهم موفقیت سپاهان در فصل آینده باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *