شکست تیم ملی والیبال ایران در فرانسه

اصغر قلندری

تیم ملی والیبال ایران در هفته اول لیگ ملت‌های جهان میهمان تیم فرانسه بود که تن به شکست سه بر یک داد!

دوتیم ملی فرانسه وایران ساعت ۳۰/۲۲ دقیقه جمعه شب چهارم خرداد ماه درروئن کیندآرنای فرانسه باهم دیدار کردند که درنهایت تیم فرانسه که از سوی بیش از سه هزار تماشاگر پرشورحمایت می‌شد، موفق گردید با حساب سه بر یک به برتری برسد واولین شکست تیم ملی کشورمان را رقم بزند.

شکستی که با توجه به ترکیب تیم ایران دور از انتظار نبود! تنها تغییری که در این ترکیب مشاهده شد جایگزینی سامان فائزی درپست عادل غلامی سرعتی زن با جربه تیم ملی بود. البته خلاء شهرام محمودی کاملاً احساس می‌شد. دراین دیدار تیم جوان شده فرانسه ست اول را با نتیجه ۲۵ به ۲۰ به سود خود کرد اما در ست دوم علیرغم برتری سه امتیازی مقهور هنرنمایی امیر غفور، دو دفاع جانانه محمد موسوی و تعویض به موقع قائمی با مجتبی میرزا جانپور شد و نتیجه رادرعین ناباوری ۲۶ ـ ۲۴ واگذار کرد.

ست سوم بدون تعارف با برتری کاملاً محسوس فرانسوی‌ها دنبال شد و با سرویس زهردارخود کار توپگیری را برای شاگردان کولاکووچ بسیار دشوار کرده بودند وهمین امر باعث می‌شد تا سعید معروف نتواند به پاس‌های ترکیبی روی آورد ودرنهایت ست سوم و چهارم نیز با نتایج ۲۵ ـ ۲۰ و ۲۵ ـ ۱۷ به سود تیم میزبان خاتمه یافت و تیم ملی کشورمان در اولین بازی خود با ارائه یک بازی پرانتقاد تن به شکست سه بریک داد.

جوانگرایی در تیم ملی؟

این سئوال برای کارشناسان والیبال مطرح است که اگر هدف آقای کولاکوویچ جوانگرایی درتیم ملی بوده است چرا به امیرحسین اسفندیار و جوانان دیگری مانند پوریا یلی اصغرمجرد، میثم صالحی، و جواد کریمی که ازاستعدادهای درخشان والیبال ملی‌اند سود نبرد وبه آن‌ها اعتماد نکرد وچرا مرتضی شریفی را دیر به بازی گرفت؟! البته رحمان تقی زاده و امیر حسین توخته بهترین مدافعان نوجوانان جهان را هم نباید به دست فراموشی بسپاریم که آینده درخشانی پیش رو دارند. اما در نهایت باید ببینیم دست پخت آقای کولاکوویچ مربی مونته نگرویایی برای بازی‌های بعدی چه خواهد بود. امیدواریم در دیدار با تیم‌های استرالیا، ژاپن، کانادا، چین به برتری برسیم ودر انسجام تیمی خوبی قرار بگیریم وآماده مقابله با تیم‌های قدرتمند برزیل، روسیه، لهستان، صربستان وآمریکا باشیم که در هفته‌های دوم تا چهارم به مورد اجرا نهاده خواهد شد.

مضاف به اینکه در هفته پنجم که در سالن دوازده هزارنفری ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم‌های کره جنوبی، بلغارستان و آلمان خواهیم بود بتوانیم چهره واقعی والیبال ایران را به نمایش درآوریم.

فرصت برای رفع مشکلات تیمی و برطرف کردن نقاط ضعف به ویژه دفاع روی تور هست وباید با آنالیز تیم‌های حریف ودقت عمل بیشتر وبهتر به نتیج دلخواه وشایسته نام والیبال ایران دست پیدا کنیم.

درسایر دیدارهای روز نخست هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال آمریکا ۳ بر ۲ از سد تیم خوب آرژانتین گذشت، بلغارستان با همین نتیجه تیم چین را پشت سر گذاشت، لهستان مقتدرانه با نتیجه سه بر صفر کره جنوبی را مغلوب کرد، ژاپن سه بر یک تیم استرالیا را شکست داد، لاجوردی پوشان ایتالیا برابر تیم آلمان به برتری رسید وتیم سرشناس وبا اقتدار برزیل قدرتمندانه تیم صربستان را از پیش رو برداشت. درپایان دیدار تیم‌های فرانسه وایران، امیرغفورازایران وانگایت ازتیم فرانسه با کسب ۱۸ امتیازمشترکا به عنوان بهترین وامتیاز آورترین بازیکن این مسابقه معرفی شدند.

گفتنی است که تیم‌ها در هفته اول با چهارده بازیکن در رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند و مربیان می‌توانند از بازیکنان ذخیره‌ای که نام آنها درلیست کلی قید شده است استفاده کنند. آقای کولاکوویچ سر مربی تیم ملی ایران نیز به یقین از بازیکنان نامدار و شایسته‌ای که از اعتماد به نفس وتجربه بیشتری برخوردارند و در فرم ایده آل هستند بهره مند خواهد بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *