خیال باطل آمریکا

نفیسه الله دادی

آمریکا پس از خروج از برجام گفته است ایران بر سر میز مذاکره بازخواهد گشت و حتی با لحنی تهدیدآمیز از سورپرایزی عجیب برای ایران سخن می‌گوید.
تفکر اساسی آمریکا برای خروج از برجام همین بود که ایران را مجبور کند به مذاکرات جدیدی بازگردد و بتواند از ایران امتیازات جدیدی بگیرد.
آمریکا، دشمن ایران است و در این شکی نیست و نهایت آرزویش برای ایران سرنگونی است؛ زیرا ایران به لحاظ ژئوپلیتیک کشوری مهم است؛ اما آنچه برای آمریکا سخت‌تر است، پذیرش ایدئولوژی ایران است. اسلام در مقابل لیبرالیسم آنهاست و قدرتی بسی بیشتر از لیبرالیسم دارد و این آمریکا را آزار می‌دهد.
اسلام نه‌تنها سیاست داخلی و وحدت ایرانیان را شکل داده است، بلکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز متکی بر اسلام و مبانی آن است. کشورهای عرب منطقه نیز اسلام را پذیرفته‌اند؛ اما اسلام منعطفی که براساس خواست آنان تعریف می‌شود، نه مبنایی معنوی؛ برای همین آمریکا با کشورهای عرب مشکلی ندارد و آنها کم و بیش تبدیل به حامیان زیاده‌خواهی‌های آمریکا شده‌اند.
درباره برجام باید گفت اروپایی‌ها به دنبال آن هستند که ایران را وادار به عقب‌نشینی از مواضعش کنند و با ایفای نقش پلیس خوب درواقع اهداف آمریکا را جلو ببرند. البته با روشنگری رهبر معظم، اروپا نیز متوجه شده است که ایران تا زمانی که تضمین عملی از اروپا نگیرد، دیگر به برجام پایبند نخواهد بود. اروپا نیز یار آمریکاست و انتظار دوستی و محبت از وی کاملا نادرست است.
اروپا و آمریکا می‌دانند خروج از برجام، یعنی زیان؛ از این رو به دنبال حفظ آن هستند؛ اما می‌خواهند در این محافظت باز هم سود کنند.
ترامپ مدعی است ایران پای میز مذاکره بازمی‌گردد؛ اما این آمریکاست که برای مذاکره دوباره با ایران به هر دری می‌زند و اروپا را واسطه کرده است؛ پس این آمریکا خواهد بود که برای مذاکره با ایران پیش‌قدم خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *