باخت به آمریکا پایان بازی‌های خارج از خانه

اصغر قلندری

والیبال آینده ایران متکی به جوانانی همچون پوریا یلی، شفیعی، شریفی مجرد، فائزی، وادی، حضرت‌پور در کنار باتجربه‌هایی مثل معنوی‌نژاد و عبادی‌پور خواهد بود که پرداختن به این مقوله را به روزهای آینده و پس از بازی‌های هفته سوم که به میزبانی ایران در سالن ۱۲ هزار نفره ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد، موکول می‌کنیم.
تیم ایران کاملا متغیر نسبت‌به دو بازی قبلی با ترکیب محمدطاهر وادی (پاسور)، پوریا یلی، علی شفیعی، اصغر مجرد، مجتبی میرزاجانپور و میلاد عبادی‌پور و لیبروی جوان و پرانگیزه خود، محمدرضا حضرت‌پور، به مصاف تیم آمریکا (میزبان) رفت که با ترکیب اولیه کریستینس، اندرسون، مک دانل، جندریک، دیفالکو و راسل به میدان آمده بود.
اگرچه با وجود یک بازی خوب، تنگاتنگ و نفسگیر با اختلاف بسیار ناچیزی در سه ست متوالی بازی سوم هفته چهارم را به آمریکایی‌ها واگذار کردیم و با آنکه به لطف سیمای جمهوری اسلامی ایران از دیدن
هنرنمایی جوانان والیبال کشورمان، به‌ویژه اصغر مجرد که در این میدان بزرگ به بوته آزمون نهاده شده بود، به طور کامل محروم ماندیم، اما فراموش نکنیم که جوانان پرشور و باانگیزه ما ثابت کردند می‌توانند جای خالی بزرگان والیبال کشورمان نظیر شهرام محمودی، سید محمد موسوی عراقی، فرهاد قائمی، عادل غلامی و سعید معروف را در تیم ملی پر کنند.
خبر تلخ اینکه متأسفانه تیم ملی ایران با باخت سه بر صفر به آمریکا از صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال جهان بازماند و با قرارگیری در رده سیزدهم جدول مسابقات، رؤیای رسیدن به مرحله نهایی را از دست داد و بازی‌های هفته پنجم در تهران بیشتر جنبه تشریفاتی برای تیم ملی کشورمان دارد که از اول تیرماه باید در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم‌های آلمان، بلغارستان و کره جنوبی برود.
به هر ترتیب تیم ملی والیبال ایران با ادغام تیمی جوان و باتجربه در یک مبارزه بسیار نزدیک و جانانه در سه ست متوالی با نتایج ۲۹/۲۷، ۲۵/۲۲ و ۲۶/۲۴ به تیم ایالات متحده آمریکا باخت؛ زیرا در زدن ضربات اول «سرویس» دچار اشتباهات زیادی شدیم؛ فاقد فضاسازی لازم برای ایجاد حملات آبشارزن‌ها بر روی تور و پشت‌خط‌زن‌ها به‌ویژه مهاجمان سرعتی‌زن بودیم؛ مضاف به حضور ماتیو اندرسن که سوپاپ اطمینانی بود برای آمریکایی‌ها.
با این تفاسیر هر دو تیم با نیرویی جوان بازی کردند و اصغر مجرد پدیده جوان تیم ملی ایران فرصت خوبی پیدا کرد تا در یکی از مهم‌ترین بازی‌های تیم ملی کشورمان در لیگ ملت‌های والیبال توپ بزند و در اولین بوته آزمایش جهانی قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد.
در این بازی به شدت خلأ حضور سعید معروف، کاپیتان باتجربه و خوش‌تکنیک احساس می‌شد؛ با این حال باید قبول کنیم که جوانان غیور والیبال کشورمان در این بازی، ارزش و قابلیت‌های فردی خود را به نحو شایسته‌ای به نمایش گذاشتند که بسیار هم ستودنی بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *