چند نکته درباره بازی ایران – اسپانیا

دامون رشیدزاده

چهارشنبه‌شب هفته گذشته فصل تازه‌ای از فوتبال ایران رقم خورد. تیم ملی فوتبال ایران که حتی به عقیده برخی ایرانی‌ها نیز هیچ شانسی برای شکست اسپانیا نداشت، در دیداری درخشان تا آستانه شکست اسپانیایی‌ها پیش رفت؛ اما یک گل کاملا اتفاقی باعث شد رؤیای ایران برای شکست اسپانیا فعلا در حد همان رؤیا باقی بماند؛ با این حال نمایش خیره‌کننده ستاره‌های ایران باعث شد بیشتر کارشناسان فوتبال از تیم ایران به عنوان بازنده‌ای سربلند یاد کنند.
روزنامه معتبر گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا، مهدی طارمی و سعید عزت‌اللهی را بهترین بازیکنان تیم ایران مقابل اسپانیا معرفی کرد. در بین نمراتی که این روزنامه به بازیکنان داده است، چهار نفر در عدد ۷ با هم برابر هستند و بهترین بازیکنان زمین لقب گرفته‌اند. نکته جالب این است که این امتیاز ۷ را در تیم ایران، دو نفر و در تیم اسپانیا هم، دو نفر از آن خود کرده‌اند؛ مهدی طارمی و سعید عزت‌اللهی در تیم ایران بهترین‌ها بوده‌اند و از گاتزتا نمره ۷ گرفتند. در کنار آنها، داوید سیلوا و ایسکو، بازیکنانی از اسپانیا بودند که این نمره را کسب کردند.
تیم ملی ایران با مجموع ۱۰۷ تکل، دفع توپ و سیو، بهترین عملکرد دفاعی جام جهانی را به خود اختصاص داده است.
براساس ادعای مارکا، ۱۱ میلیون و ۴۸۱ هزار نفر از مردم اسپانیا، دیدار دو تیم ملی ایران و اسپانیا را تماشا کرده‌اند و این مسابقه، پربیننده‌ترین دیدار سال ۲۰۱۸ از سوی مردم این کشور بوده است که حتی رقمی بالاتر از فینال لیگ قهرمانان بین دو تیم رئال مادرید و لیورپول را به ثبت رسانده است.
مجید حسینی، مدافع جوان تیم ملی که جایگزین سید جلال حسینی شد، با نمایش درخشان خود در مقابل تیم اسپانیا و ستاره‌های سرشناس این تیم پاسخ در خوری را به منتقدان داخلی خودش داد. شاید حتی خوشبین‌ترین هواداران استقلال هم انتظار چنین نمایشی را از این ستاره جوان نداشتند؛ اما کیفیت بالای حسینی کوچک نشان داد که چرا کی‌روش او را به حسینی بزرگ با کوله‌باری از تجربه ترجیح داده است.
تا پیش از شروع جام جهانی کی‌روش روزهای کابوس‌واری را سپری می‌کرد؛ منتقدان داخلی بی‌رحمانه به او و تیم جوانش حمله می‌کردند و حتی خواستار حذف او بودند؛ اما مربی کهنه‌کار پرتغالی در کمتر از دو هفته به قهرمان ملی ایرانی‌ها تبدیل شده است و همه آرزو دارند با حضور او ایران بار دیگر قهرمان آسیا شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *