کرمانی مقدم؛ کاظمی هیچ حرفی درباره پرسپولیس با ما نزده! / باید به برانکو حداقل تا پایان نیم فصل فرصت داد

پس از اینکه مهدی تارتار به جای فرهاد کاظمی به‌عنوان سرمربی راه‌آهن انتخاب شد، وی علاقه داشت که با دوستان پرسپولیسی خود یعنی مرتضی کرمانی مقدم، رضا شاهرودی و وحید قلیچ که به‌عنوان دستیاران کاظمی در راه‌آهن کار می‌کردند، ادامه همکاری کند و از آنها در کادر فنی راه‌آهن استفاده کند اما آنها این پیشنهاد تارتار را رد کردند تا در صورت انتخاب کاظمی به‌عنوان سرمربی جدید سیاه جامگان با او در این تیم کار خود را آغاز کنند.

کرمانی مقدم در این خصوص و نیز شایعاتی که مبنی بر احتمال انتخاب کاظمی به‌عنوان سرمربی پرسپولیس به جای برانکو ایوانکوویچ مطرح شده بود، صحبت کرد. وی عنوان کرد که اخلاق آقا فرهاد طوری است که تا وقتی با یک تیم به توافق کامل نرسد، حرفی درباره‌اش نمی‌زند و خود او هم همیشه با کاظمی کار کرده و در مرامش نیست که او را تنها بگذارد!

اظهارات کرمانی مقدم را در ادامه می خوانید:

* تارتار در مصاحبه‌ای که چند روز پیش انجام داده بود عنوان کرد علاقه دارد که با شما، شاهرودی و قلیچ که دوستان پرسپولیسی‌اش هستید، در کادر فنی راه‌آهن کار کند. پس چرا پیشنهاد او را قبول نکردید؟

– به هر حال ما چندین سال است که در کنار آقا فرهاد هستیم و هرجا که او رفته، در کنارش بوده‌ایم. حالا هم که آقا فرهاد از راه‌آهن رفت ما نمی‌توانستیم در این تیم بمانیم. اتفاقا خود مهدی تارتار هم شرایط ما را درک می‌کرد و می‌گفت من هم اگر جای شما بودم شاید نمی‌ماندم و این شد که پس از جلسه‌ای که با آقای علیرضا رحیمی مدیرعامل راه‌آهن داشتیم به توافق رسیدیم که از این تیم جدا شویم.

* پس با مهدی تارتار برای کار کردن مشکلی نداشتید؟

– نه، چه مشکلی؟! مگر این فوتبال چه ارزشی دارد که بخواهیم با هم مشکلی هم پیدا کنیم. مهدی یکی از دوستان صمیمی ماست که اتفاقا خیلی دوست داشت کنار او باشیم و در راه‌آهن کار کنیم اما همان‌طور که گفتم نمی‌شد بعد از جدایی آقا فرهاد در این تیم بمانیم. ما همیشه در کنار او بوده‌ایم و در مرام‌مان نیست که او را تنها بگذاریم.

* اولین بازی راه‌آهن بعد از جدایی شما مقابل استقلال خیلی پر سروصدا از آب درآمد. بازی را چطور دیدید؟

– بله، بازی را دیدم و به نظر من بچه‌های راه‌آهن خیلی خوب کار کردند و این بازی آن ها با زحمت کادر فنی قبلی به دست آمده بود. چون در دو، سه روز کار خاصی نمی‌شود انجام داد و مهدی فقط از لحاظ روحی و روانی با بچه‌ها کار کرده بود و این بازی خوبی که بازیکنان راه‌آهن مقابل استقلال انجام دادند، به کادرفنی قبلی تعلق دارد و کادر فنی جدید وقت زیادی لازم دارد تا بتواند تفکرات خود را در این تیم پیاده کند.

* به نظر می‌رسید اگر اشتباهات داوری نبود، راه‌آهن می‌توانست در این مسابقه پیروز شود؟

– بله، همین‌طور است. اشتباه داوری در این مسابقه بسیار تاثیرگذار بود و حتی داور گل سالم استقلال را هم قبول نکرد اما اشتباهات داوری هم جزیی از فوتبال است و گاهی اوقات پیش می‌آید.

* در جلسه‌ای که با رحیمی داشتید، در خصوص علت برکناری فرهاد کاظمی با او صحبت کردید؟

– نه، اصلا در این خصوص نپرسیدیم. چون به ما ربطی نداشت و مساله‌ای بود که میان خود آقا فرهاد و باشگاه بوده و ما نباید دخالت می‌کردیم.

* حالا هم شنیده می‌شود که کاظمی با سیاه جامگان به توافق رسیده؟

– ما هم یک چیزهایی شنیده‌ایم و حالا اگر قطعی شود، خود آقا فرهاد به ما خبر می‌دهد.

* پس اگر او سرمربی سیاه جامگان شد با کاظمی به مشهد می‌روید؟

– به امید خدا بله.

* وضعیت سیاه جامگان را چطور می‌بینید؟

– برای تیمی که اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، کار کمی سخت است اما اگر این تیم برنامه درستی داشته باشد، می‌تواند در ادامه لیگ به موفقیت برسد.

* در این چند وقت صحبت‌هایی هم مبنی بر احتمال حضور کاظمی در پرسپولیس به جای برانکو مطرح شده بود و حتی رضا شاهرودی هم این موضوع را تایید کرد. شما هم این خبر را شنیدید؟

– بله، ما هم در همین حد که شما می‌گویید شنیدیم نه بیشتر!

* یعنی کاظمی با شما صحبت نکرد که پرسپولیس به او پیشنهاد داده؟

– ببینید اخلاق آقا فرهاد طوری است که تا وقتی رفتنش به یک تیم قطعی نشود، اصلا درباره آن با کسی صحبت نمی‌کند و برای همین درباره ماجرای پرسپولیس هم با ما حرفی نزده است.

* به غیر از کاظمی، صحبت از حضور علی دایی هم در پرسپولیس مطرح شده بود.

– در این‌باره اطلاعی ندارم و اولین بار است که از زبان شما این موضوع را می‌شنوم.

* حالا که این قدر در مورد جانشینان برانکو حرف مطرح است، درباره وضعیت سرمربیگری پرسپولیس به‌عنوان یکی از پیشکسوتان این باشگاه، چه نظری دارید؟

– به نظر من، هنوز قضاوت در مورد این که برانکو بماند یا برود زود است و حداقل باید تا پایان نیم فصل صبر کرد و بعد درباره عملکرد او در پرسپولیس نظر داد.

* اصلا بازی‌های پرسپولیس را در این فصل دنبال می‌کردید؟

– مگر می‌شود دنبال نکرد؟ پرسپولیس تیم محبوب و مورد علاقه من است و همه ما بازی‌های این تیم را به دقت پیگیری می‌کردیم. به نظر من پرسپولیس با این که نتیجه نمی‌گرفت اما بازی‌های خوبی را انجام می‌داد و تنها کمی در تاکتیک تیمی مشکل داشت. به خصوص در این بازی آخر مقابل تراکتورسازی که مستقیم از دفاع به حمله می‌رفت و بازی زیبایی را انجام نداد اما خوشبختانه به پیروزی رسید تا از این بازی حساس ۳ امتیاز را بگیرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *