میزبانی به سبک ترامپ

نفیسه الله دادی

آمریکا با ترامپ بی‌اخلاقی و بی‌احساس‌بودن را به اوج رساند. سیاست مهاجرتی ترامپ نخست شامل ۵ کشور شد و اکنون شامل جدایی فرزندان از والدین. در این‌باره روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به واقعه «زندان ابوغریب» عراق و اقدامات غیراخلاقی‌ نظامیان آمریکایی در این زندان با عنوان شکنجه در حق زندانیان می‌نویسد: شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب به وجهه آمریکا به عنوان مدافع حقوق بشر ضربه زد و اکنون سیاست جداکردن والدین از فرزندان در مرز آمریکا با مکزیک نیز همان وضعیت را برای ایالات متحده رقم می‌زند.
انتشار تصاویر حزن‌انگیز از جداکردن فرزندان از والدین در مرز آمریکا با مکزیک و نگهداری آنها در قفس، موجب شکل‌گرفتن انتقادات گسترده از دولت آمریکا شده است؛ اما انتقادات برای ترامپ مهم نیست و همواره کار خود را ادامه می‌دهد. حقوق بشری که چشم به حرکات حکومت جمهوری اسلامی دوخته است، لازم است کمی هم بر اقدامات ضدبشر آمریکا و اروپا متمرکز شود.
مدارانکردن با بیگانگان مجرم، بخش دیگری از این سیاست است. دولت باراک اوباما اخراج مهاجران مرتکب جرایم خطرناک را در اولویت قرار می‌داد. ترامپ در تلاش است تا این تعریف را به کسانی که در رده بیگانگان جنایتکار قرار می‌گیرند، بسط دهد و اخراج آنهایی را که دستور اخراج برای آنها صادر شده است، سرعت بخشد. به هر حال این کار نیز نیازمند تخصیص بودجه و نیروی بیشتر به دادگاه‌هاست.
جلوگیری از تخصیص بودجه برای شهرهای پناهگاه مهاجران، بند دیگری از سیاست ۱۰ ماده‌ای ترامپ است. ترامپ تهدید کرده است بودجه شهرهای محل استقرار مهاجران ازجمله شیکاگو و لس آنجلس را قطع می‌کند. مأموران قانون این شهرها حضور مهاجران بدون مدارک را به مقامات فدرال اطلاع نمی‌دهند.
سیاست خشن مهاجرتی ترامپ موجب جان‌‎گرفتن دوران نژادپرستی می‌شود که این بازگشت به عقب در عصر پست‌مدرن خطرناک است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *