بنیاد ملی تعزیه در استان اصفهان تاسیس می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا‌ ارزانی، در مراسم تجلیل از ۴۰ نفر از پیشکسوتان تعزیه استان گفت: استان اصفهان در حوزه شبیه‌خوانی و تعزیه‌خوانی بالاترین رتبه را در کشور داراست. وی اینکه هدف اصلی بنیاد تعزیه را ایجاد همدلی و ارتقای تمامی گروه‌های تعزیه استان اصفهان دانست و افزود: تلاش می‌کنیم با توجه به جایگاه خاص و منحصر بفرد عزاداری خاندان عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) در ایام محرم و صفر برای تقویت هر چه بیشتر هنر تعزیه و شبیه‌خوانی اقدام شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: هنر تعذیه و شبیه‌خوانی در بین مردم استان اصفهان از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه هنر تعزیه به عنوان برگ‌زرینی برای کشور و نظام ما محسوب می‌شود، بیان کرد: هم‌نوا شدن و سازماندهی تمامی فعالیت‌های متولیان و فعالین هنر تعزیه از جمله محورهای اصلی فعالیتی بنیاد ملی تعزیه استان در بخش‌های مختلف خواهد بود. وی گفت: هم نوا شدن گروه‌های تعذیه و تشکیل برنامه مشترک در طول سال، تجلیل از پیشکسوتان تعذیه از جمله برنامه دیگر بنیاد ملی تعزیه در اصفهان خواهد بود. ارزانی تصریح کرد: تقویت و توسعه اخلاق حرفه‌ای هنر تعزیه، برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای جوانان و نسل امروز برای ارتقای این هنر از جمله محورهای دیگر این بنیاد خواهد بود. وی بیان داشت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ گروه تعذیه و شبیه‌خوانی در استان اصفهان به ثبت رسیده‌اند و تعدادی از شهرهای استان برخوار جایگاه وِیژه‌ای در تعزیه استان اصفهان
دارند.

ضرب‌وشتم ‌بی‌رحمانه یک مادر آمریکایی توسط پلیس

به گزارش کیمیای کویر به نقل از ابنا تصاویر منتشره در فضای مجازی از ضرب و شتم بی‌رحمانه یک مادر توسط پلیس آمریکا دربرابر دیده گان فرزندش بازتاب گسترده‌ای در افکار عمومی آمریکا داشته است.شبکه راشاتودی گزارش داد؛ تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که این مادر به طرز بی‌رحمانه‌ای در هنگام دستگیری از طرف پلیس به باد کتک گرفته می‌شود. این کلیپ نشان می‌دهد که فرزند این مادر تماشاگر خشونت بی‌حد پلیس از جمله کوبیدن مشت به صورت مادرش بوسیله افسران حاظر درصحنه بوده است.
این کتک کاری به علت اعتراض این مادر به برخورد اهانت آمیز افسرهای حاضر در محل حادثه صورت گرفته است. مدارک دادگاه نشان می‌دهد که این زن در اثر ضربات افسر پلیس دچار ضربه مغزی شده است، این در حالی است که پلیس محلی اعلام کرد مدارک مربوط به جزئیات این حادثه را تهیه کرده است و آنرا به دادگاه ارائه خواهد کرد.
وکیل این مادر آمریکایی به راشاتودی گفت: ما در سراسر آمریکا نیازمند اقدام علیه خشونت پلیس نه تنها بر علیه نژاد‌های دیگر بلکه علیه زنان هستیم.

قتل شهروندان از سوی پلیس در آمریکا به یک روند نگران کننده در این کشور تبدیل شده است. آمارهای منتشره نشان می‌دهد که تنها در سال ۲۰۱۵ تعداد ۹۸۰ نفر بدست پلیس در آمریکا کشته شده و هر ۳۱ ساعت یک سیاه پوست از سوی پلیس به قتل رسیده است.

تبعیض علیه مسلمانان 

در بازار کار فرانسه
به گزارش پایگاه خبری «allafrica»، نتایج حاصل از یک مطالعه  که اخیراً منتشر شده حاکی از آن است که روند استخدام در فرانسه در مورد مسلمانان تبعیض‌آمیز است تا آن جا که شانس دعوت شدن یک مسلمان جویای کار در این کشور در مقایسه با هموطن غیرمسلمان خود به نصف کاهش می‌یابد.
بر اساس این تحقیق که توسط تیمی از پژوهشگران به رهبری «ماری ان والفورت» صورت گرفته و نتایج آن در خبرگزاری فرانسه (AFP ) منتشر شده، شانس دعوت شدن یک مسلمان متقاضی کار به مصاحبه شغلی به میزان ۱۰٫۴ درصد است در حالی که این احتمال برای یک فرد مسیحی کاتولیک برابر با ۲۰٫۸ درصد است.
وقتی صحبت از جنسیت می‌شود این اختلاف فاحش‌تر می‌شود تا جایی که مردان مسلمان جویای کار تنها ۴٫۷ درصد شانس دعوت به مصاحبه دارند که این میزان در مردان کاتولیک جویای کار ۱۷٫۹ درصد برآورد شده است.
والفورت که مدرس دانشگاه «سوربن» پاریس است، برای تحقیق خود تعدادی تقاضانامه‌ شغلی غیرواقعی را در حد فاصل زمانی سپتامبر ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۴ به ۶۲۳۱ کارفرما که پیشنهاد کاری در پست حسابدار و کمک حسابدار ارائه داده بودند ارسال کرده بود.
نتایج این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که میزان تبعیض اعمال شده علیه مسلمانان فرانسه در مقایسه با کاتولیک‌های این کشور بیشتر از تبعیضی است که آفریقایی ـ آمریکایی‌های ایالات متحده در مقایسه با سفیدپوستان این کشور متحمل می‌شوند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *