برنامه کی‌روش، صعود به جام جهانی روسیه

سرمربی تیم ملی فوتبال در تازه‌ترین پستش در شبکه‌های اجتماعی از پنج سال حضورش در ایران نوشت. کارلوس کی‌روش در این پست نوشت: «دوستان عزیز این جمعه دقیقا پنج سال از آمدنم به ایران می‌گذرد. خوب به یاد دارم که قراردادم را در دفتر وزارت ورزش ایران امضا کردم که اتفاقی بی‌سابقه در تجربه کاری من بود و این برایم یک افتخار به حساب می‌آمد. در این پنج سال، ما ۶۱ بازی بین‌المللی انجام دادیم که در ۳۴ بازی پیروز شدیم؛ ۱۹ بازی را مساوی کردیم و هشت شکست داشتیم. زمانی که من به ایران آمدم، تیم ایران در رنگینگ آسیا چهارم بود؛ اما در سه سال و نیم اخیر ما توانستیم به هدفمان که اول شدن در این رنگینگ بود، برسیم. با این شرایط ما وارد قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ می‌شویم؛ قرعه‌کشی که ۱۲ آپریل در کوالالامپور برگزار خواهد شد. در روز یک آگوست ۲۰۱۴ من با تیم ایران قرارداد جدیدی بستم که این قرارداد تا جولای ۲۰۱۸ ادامه دارد. در همان ماه من برنامه تیم ملی‌مان را آماده کردم و ارایه دادم. این برنامه به شرح زیر است: ۱-صعود به مرحله دوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۲-داشتن یک تیم متحد و متمرکز ۳-یک برنامه منسجم و همراه با بلندپروازی برای آماده‌سازی برای جام جهانی ۴- تشکیل یک گروه فنی برای تیم ملی ۵-داشتن یک زمین تمرین ۶-داشتن یک مرکز تمرینات اجرایی ۷-داشتن یک طرح فرهنگی و ذهنی برای تیم ملی.
این برنامه تقریبا دو سال پیش ارایه شد.

 

تمجید مدافع ملوان از احمدزاده

مدافع انزلی‌ها می‌گوید: پس از آمدن محمد احمدزاده وضعیت روحی و جسمی بازیکنان این تیم تغییر کرده است. محمدحسین کنعانی که در بازی برابر سپاهانی‌ها اولین گل خود در لیگ و تیمش را در این بازی به ثمر رساند درباره این بازی می‌گوید: در نیمه اول این بازی، آنقدر دویدیم که حالم کاملا به هم ریخته بود؛ ما با دوندگی زیاد تمام تلاشمان را کردیم تا نیمه اول را با نتیجه ناخوشایندی به پایان نرسانیم و خدا را شکر همین اتفاق هم افتاد. وی درباره تفاوت تیمش قبل و بعد از آمدن سرمربی جدید گفت: باور کنید ما از نظر روحی و روانی به شدت به هم ریخته بودیم؛ البته آقای استیلی و کادرشان زحمات زیادی برای تیم کشیده بودند؛ اما فوتبال همین است و اتفاقات به گونه‌ای پیش رفت که همه بازیکنان بی‌انگیزه شده بودند؛ اما آقای احمدزاده با شناختی که داشت به خوبی روی مسایل روحی و روانی کار کرد؛ تأثیر حضور ایشان در چند آیتم دیده می‌شود: اول اینکه از نظر روحی و روانی ما نیاز به شوک داشتیم و این اتفاق به خوبی افتاد و حالا می‌بینیم که بچه‌ها آنقدر انگیزه دارند که با تمام وجود می‌جنگندند.
او ادامه داد: وضعیت بدنی ما نیز خیلی متفاوت شده است؛ از دقیقه ۶۰ به بعد کاملا مشخص است که تیم روبه‌راه و سرحال است. همین بازی را ببینید تا دقیقه ۹۰ لحظه‌ای کم نیاوردیم و سعی کردیم کمبودهای فعلی خود را با دوندگی بیشتر جبران کنیم. آقای احمدزاده از زمانی که آمدند روی کار بدنی خیلی تاکید داشتند و اثرات آن کاملا مشخص است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *