نبرد تهران و اصفهان بدون برنده

در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال، روز یکشنبه هفته جاری از ساعت ۱۹ تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که پس از ۹۰ دقیقه، دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. با نگاهی به بازی‌های سال‌های گذشته تیم‌های اصفهانی و تهرانی به این حقیقت، باوری دوباره پیدا می‌کنیم که تیم‌های اصفهانی از دیرباز رقبای سرسخت و قدرتمندی برای فوتبال پایتخت به شمار می‌آمدند و اصفهان اولین استانی بود که در بیشتر مسابقات قهرمانی را از چنگ تیم‌های تهرانی خارج می‌کرد. نبرد دو تیم استقلال و سپاهان در آخرین بازی هفته بیست و پنجم نیز یادآور خاطرات فراموش‌نشدنی دهه پنجاه است که سخت مورد توجه فوتبال‌دوستان کشورمان قرار گرفت. در آن روزها سپاهان تیمی بود که با پیراهن سپید در میادین ظاهر می‌شد؛ درحالی که سال‌های زیادی است پیراهن زرد طلایی را به تن می‌کند که سمبل این تیم به عنوان طوفان زرد آسیاست. سپاهانی‌ها دردیدار با آبی پوشان استقلال هم، پیراهن زرد به تن داشتند که این دیدار در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران و در حضور جمع زیادی از هواداران دو تیم برگزار شد که درنهایت این بازی زیبا و تماشاگر پسند و پر برخورد با تساوی صفر ـ صفر به اتمام رسید. شاگردان ایگور استیماچ پس از بازی‌های پر انتقاد و ناکامی‌های مکرر در بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، دردیدار با تیم صدرنشین جدول که از حمایت خوب تماشاگران نیز برخوردار بود، بازی خوب و قابل قبولی را به نمایش درآوردند و نشان دادند که سپاهان در هر شرایطی سپاهان است وحتی در بدترین شرایط هم رقیبی سخت برای پایتخت‌نشینان محسوب می‌شود. طبیعی است که با وجود جدایی احسان حاج صفی بازیکن ارزنده، مهدی شریفی، مهاجم سختکوش و گلزن و کنار رفتن هادی عقیلی که شاخص‌ترین عنصر دفاعی سپاهانی‌ها بود و همچنین نبود حسین پاپی در این بازی، زردپوشان سپاهان عالی بودند؛ گرچه استیماچ در شروع کارش آنقدر در برخی «توهمات» فرورفت که مجالی برای اندیشیدن به قسمت فنی ماجرا نیافت و به کل این بخش مهم از دستش در رفت که هنوز هم که هنوز است مدافع مرکزی شش دانگی را در اختیار ندارد. البته به تدریج پادوانی می‌تواند در این پست مفید واقع شود و جور غیبت عقیلی را بکشد؛ اما به طور کلی ضعف دفاعی سپاهان نیاز به ترمیم دارد.

دلجویی کفاشیان
از سرمربی پرتغالی
رییس فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم ملی دلجویی کرد تا سرمربی پرتغالی همچنان به کارش در ایران ادامه بدهد. در حالی که کی‌روش چند روز گذشته گلایه‌هایش را مطرح کرد و گفت امکان ادامه همکاری بعد از ۱۱ اردیبهشت وجود ندارد، اما امروز علی کفاشیان در جلسه هیئت رییسه سازمان لیگ اعلام کرده است که من از کی‌روش دلجویی کردم و به او گفتم که می‌دانم چه مشکلاتی داری اما بمان و ما هم به تو کمک می‌کنیم. من هم اگر از ریاست فدراسیون فوتبال کنار بروم، همچنان در فوتبال حضور خواهم داشت. امیر عابدینی گفت: به این ترتیب به نظر می‌رسد که کارلوس کی‌روش، کارش را با تیم ملی ایران ادامه خواهد
داد.

تیم ملی والیبال ۲۰ اردیبهشت
در پاریس
تیم ملی والیبال ایران روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه راهی پاریس می‌شود تا در دو دیدار تدارکاتی به مصاف ملی‌پوشان فرانسه برود. تیم ملی والیبال ایران، خود را برای مسابقات انتخابی المپیک که از هشتم خردادماه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود، آماده می‌کند. اردوی تیم ملی والیبال از ۸ فروردین‌ماه با حضور ۳۲ بازیکن آغاز شده است و روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه تیم ایران با ۱۶ بازیکن راهی فرانسه خواهد شد. ملی پوشان کشورمان ساعت ۷:۳۰ صبح روز ۲۰ اردیبهشت‌ماه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) تهران را ترک می‌کنند و ساعت ۱۱:۱۵ به وقت محلی به پاریس خواهند رسید. تیم ملی والیبال ایران در مدت ۷ روز اقامت خود در فرانسه ضمن ادامه تمرینات آماده‌سازی خود در دو شهر «توئکواین» و «هارنس» در دو دیدار دوستانه و تدارکاتی به مصاف تیم ملی والیبال فرانسه قهرمان لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ می‌رود.

سرِ نخواستن ما دعواست
سرمربی فصل گذشته تیم تاسیسات با بیان اینکه هنوز قراردادش را با این تیم تمدید نکرده است، گفت: ما امسال جام باشگاه‌های آسیا و جام باشگاه‌های جهان را در پیش داریم و متاسفانه سهل‌انگاری می‌کنیم. وحید شمسایی درباره حضور محمدرضا حیدریان در تمرینات و پیشنهادش به وی برای همکاری در تیم تاسیسات دریایی تاکید کرد: فعلا که سرِ نخواستن ما دعواست و جایی ما را نمی‌خواهند!
من همیشه با حیدریان در ارتباطم و سال گذشته هم از وی خواستم که به ما کمک کند؛ ولی فعلا که خودمان هم تیمی نداریم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *