بخت ستاره‌های ایران باز می‌شود؟

هامون رشیدیان

مدت‌ها بود بازیکنان ایرانی علیرغم درخشش مشتری‌های سطح بالایی در فوتبال جهان نداشتند. اوج هنرنمایی بازیکنان ایرانی در لیگ‌هایی همچون هلند، یونان بلژیک بود. اما حضور در جام جهانی و بازی‌های قابل قبول در مقابل بهترین‌های جهان باعث شد سیل پیشنهادهای وسوسه انگیز از لیگ‌های معتبر به سمت بازیکنان ایرانی روانه شود. البته بازیکنان ایران هنوز هم برای رسیدن به تیم‌های بزرگ مشکلات فراوانی را پیش رو دارند با این حال رفتن به لیگ‌های تراز اول جهان می‌تواند راه را برای رسیدن بازیکنان ایرانی به تیم‌های درجه یک باز کند. در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به ستاره‌های ملی پوش و البته مشتری‌های این روزهایشان.

علیرضا بیرانوند

دروازبان اول ایران با مهار پنالتی بهترین بازیکن جهان یعنی رونالدو توانست در کانون توجه بین المللی قرار بگیرد. او هم اکنون از تیم‌هایی مانند دینامو اوکراین، بشیکتاش ترکیه، تورینو ایتالیا و تیمهایی از هلند و پرتغال مشتری دارد. خود بیرانوند علاقه به حضور در تورینو دارد اما او برای رسیدن به آرزوهایش سد محکمی به نام پرسپولیس را در مقابل خود دارد و برای اینکه بتواند راهی خارج از ایران شود باید مسئولان قرمزها را راضی کند.

مجید حسینی

استقلال در به در دنبال پیدا کردن راه ارتباطی با حسینی است و هر روز هم خبر جدیدی از انتقال این بازیکن به تیم‌های ترکی و بلژیکی منتشر می‌شود.

میلاد محمدی

تیم‌های هادرسفیلد و استوک سیتی در لیگ برتر و آیندهوون از لیگ هلند و گلاسکو رنجرز خواهان جذب محمدی هستند.

مرتضی پورعلی‌گنجی

جدایی این بازیکن از السد به قدری رنگ واقعیت گرفته که السد چند روز قبل به دنبال جانشینی پورعلی‌گنجی، مدافع کره‌ای را به تیمش اضافه کرد. شنیده شده پورعلی‌گنجی هم با ترابوزان اسپور به توافق اولیه رسیده است.

رامین رضاییان

مدافع راست تیم ملی طی مصاحبه‌ای گفت: «یک درصد فکر نمی‌کنم در لیگ بلژیک بمانم ولی اگر پیشنهاد خوبی داشتم، در این کشور می‌مانم ولی فکر نمی‌کنم در تیم قبلی‌ام یعنی اوستنده حضور داشته باشم.» رضائیان با توجه به درخشش در جام جهانی به دنبال مشتری‌های بزرگتر تیم فعلی‌اش است.

احسان حاجی‌صفی

این بازیکن فصل گذشته را در دو تیم پانیونیوس و المپیاکوس پشت سر گذاشت ولی هنور تیم فصل آینده خود را مشخص نکرده است.

کریم انصاری‌فرد

شبکه TRT ترکیه اعلام کرده که باشگاه فنرباغچه پیشنهاد معاوضه کریم را با په په مدافع تیم ملی پرتغال به المپیاکوس داده است. انصاری‌فرد همچنان در تکاپوی انتخاب تیم جدیدش است.

مسعود شجاعی

صفحه اینستاگرام باشگاه آاِک طی پستی از زحمات شجاعی تقدیر و پایان همکاری این باشگاه با کاپیتان تیم ملی را اعلام کرد. شجاعی از آپولو و آتن یونان پیشنهاد دارد.

سعید عزت‌اللهی

هافبک دفاعی تیم ملی هم در بلژیک سراغ تیم می‌گردد و به احتمال زیاد به یکی از دو تیم اندرلخت یا بروخه خواهد رفت. با این وجود خداداد عزیزی مدعی شده سعید از اینتر ایتالیا پیشنهاد دارد.

علیرضا جهانبخش

در این سال‌ها جهانبخش همه را امیدوار کرده که به تیم درجه یکی برود. حالا هم شنیده می‌شود که بعد از ناپولی، چند تیم لیگ برتری خواهان جذب ستاره اول تیم هستند.

وحید امیری

خبر پیشنهاد اورتون به امیری منتشر شده و بازیکن پرسپولیس هنوز تیم فصل بعدش را معرفی نکرده است.

سامان قدوس

سایت SVT Sport سوئد بعد از بازی اوسترسوند برابر مالمو در گزارشی به خداحافظی سامان از طرفداران و بالا رفتن احتمال فروش این بازیکن ظرف روزهای آتی خبر داد و نوشت: «سران اوسترسوند دریافت دو پیشنهاد از باشگاه‌های آلمانی و فرانسوی برای فروش سامان را تأیید کردند که این موضوع توام شد با خداحافظی قدوس از طرفداران این باشگاه تا همه چیز برای کوچ او فراهم باشد». پیش از این از بوردو فرانسه به عنوان یکی از مشتریان اصلی سامان نام برده شده بود که حالا با ادعای سران اوسترسوند مبنی بر دریافت پیشنهاد از آلمان پای باشگاه‌هایی همچون وردربرمن، آگزبورگ و مونشن گلادباخ نیز به میان آمده تا ستاره دو ملیتی ایران در یک قدمی تجربه‌ای جدید در بوندس لیگا یا لاشامپیونه باشد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *