بسکتبال اصفهان به مقام سوم بسنده کرد

اصغر قلندری

بانوان بسکتبالیست کارگر استان اصفهان در مسابقات بسکتبال بانوان قهرمانی کارگران کشور که در شهرستان شاهرود برگزار شد، مقام سوم را کسب کردند.
تیم بسکتبال سه نفره بانوان توکافولاد اصفهان در مسابقات قهرمانی کارگران کشور توانست با شکست حریفان مطرح در بسکتبال بانوان، فقط با یک شکست مقام سوم رقابت‌های کشوری را کسب کند. این مسابقات به میزبانی استان سمنان و در شهرستان شاهرود برگزار شد و استان اصفهان پس از تیم‌های تهران و مازندران، مقام سوم این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. اعضای تیم استان اصفهان در این مسابقات عبارت بودند از خانم‌ها: بهشید بهنیا، پریسا لک، پگاه پالیک، مهسا خزدوز. مربی: شیرین عالم‌پیکر و سرپرست: شهرزاد فولادگر.
جواد شیرانی، رئیس هیئت و اداره امور ورزش کارگران استان اصفهان، در دیدار با تیم بسکتبال بانوان کارگر، ضمن تبریک کسب مقام ارزشمند سومی، کم‌توجهی و بی‌علاقگی بانوان اصفهانی به‌ویژه شهرستانی‌ها را به ورزش به‌عنوان یک معضل جدی عنوان کرد و اظهار داشت: حضور بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی و تمرینات گوناگون می‌تواند باعث تقویت روحیه و اعتمادبه‌نفس در آنها شود و درنتیجه قدرت بدنی منطبق با محیط اجتماعی را در بسیاری از بانوان افزایش دهد. این تقویت اعتمادبه‌نفس از دیدگاه جامعه‌شناسان می‌تواند موجب توانمندکردن بانوان در سطح روابط اجتماعی شود و به زدودن کلیشه‌های جنسیتی علیه زنان، ازجمله افسانه مرد قوی و زن ضعیف کمک کند.
شیرانی افزود: زنان با حضورشان در ورزش‌های حرفه‌ای به‌ویژه در جوامع سنتی و مردسالاری که با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند، می‌توانند توانایی نفوذ خود را در بستر جامعه افزایش دهند.
عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون ورزش کارگری کشور تصریح کرد: انجام ورزش به‌ویژه به صورت گروهی نشاط همراه دارد؛ مضاف به اینکه با ازبین‌بردن انرژی‌های منفی، فراموشی مقطعی زندگی پرمشغله امروزی شادی‌آور است. هرچند نباید نکته بسیار مهم انجام یک فعالیت دسته‌جمعی و مشارکت با سایرین را نیز از خاطر برد.
وی اضافه کرد: این نکته در دوران کودکی و نوجوانی اهمیت چند برابر پیدا می‌کند؛ اما در بعضی موارد برای سنین بزرگسال نیز آموزش گروهی زیستن ضروری می‌نماید.
شیرانی توجه به ورزش بانوان به‌ویژه بانوان کارگر و ورزش پایه و استعدادیابی را به عنوان دو هدف اصلی و محوری در ورزش کارگران استان اصفهان دانست.
مهندس منوچهر اربابان، مدیر ورزش کارخانه‌های توکافولاد، نیز کسب مقام سوم بانوان شرکت را به جامعه ورزش استان تبریک گفت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *