جذاب ترین شهر گردشگری ایران

به گزارش اصفهان کیمیا،درنشستی دو ساعته که باحضورجمعی از فعالان رسانه ای، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری فرانسه معاونین گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، موضوعات مختلف فرهنگی، گردشگری، سرمایه گذاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. اکثریت این گروه از فعالین روزنامه لوموند فرانسه بودند. لوموند از مهمترین روزنامه های اروپا وفرانسه است که تیراژ آن در سال ۲۰۱۱ بیش از ۳۲۵ هزار نسخه بوده است.

 دراین نشست سرپرست معاونت گردشگری یزد با برشمردن تاریخ و فرهنگ این شهر، یزد را شهری آرام در مرکز ایران معرفی کرد که خلاقیت و هنر مردمانش باعث تداوم زندگی در کویر شده است. وی قنات را مظهر تمدن در این شهر دانست و افزود: اقتصاد این شهر نیز برپایه تلاش و کوشش مردمان کویری استوار بوده است.

  در ادامه مدیری ازبخش گردشگری و سفرهای گروهی روزنامه لوموند فرانسه سفر به یزد را فوق العاده ترین سفر خود دانست و افزود: پیش از این نیز سفر به ایران داشته ام، ایران یکی از چهار کشوری است که حتماً باید آن را دید، یزد جذاب ترین شهر گردشگری ایران است و این آرزوی من است که هرماه به یزد سفر کنم.

 وی گفت: یک موضوع را می خواهم بگویم و آن اینکه وقتی تصمیم گرفتیم به ایران سفر کنیم همه آشنایان و خانواده هایمان نگران بودند، اما آنچه در یران دیدیم کاملاً متفاوت بود حتی یک فرانسوی را تنها دیدیم که برای گردش به یزد آمده بود و هیچ مشکلی نداشت، برخورد خوب مردم و میهمان نوازی آنان بی نظیر بود، احساس می کردیم به خاطر تحریم ها مشکلات اقتصادی زیادی وجود داشته باشد اما دیدیم که شور زندگی و فعالیت مردم جریان دارد، رستورانها پر از جمعیت است و کودکان شاد و پرانرژی هستند، این چیزی بود که مارا به تعجب واداشت و این موضوع را اگر برای خانواده و دوستانمان توضیح بدهیم برایشان باور کردنی نیست، وی خطاب به معاون گردشگری یزد گفت: اگر به جای شما بودم آینده بسیار عالی را برای یزد متصور می شدم.

وی ادامه داد: آینده گردشگری یزد درخشان است و باید روی آن سرمایه گذاری شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *