رده بندی جذاب با طعم ایرانی

هامون رشیدیان

حضور انگلیس و بلژیک در دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ باعث شده در این دوره جام جهانی شاهد رده بندی‌ای بسیار جذاب باشیم. هنگامی که چهار تیم کرواسی، انگلیس، بلژیک و فرانسه راهی مرحله نیمه نهایی شدند کمتر کسی تصور می‌کرد که دو تیم انگلیس و بلژیک راهی دیدار رده بندی شوند. اما فوتبال روی بی رحم خود را به این دو تیم نشان داد و حالا شیاطین سرخ اروپا باید در مقابل سه شیرها برای رتبه سوم به میدان بروند.

بلژیک

تیم ملی بلژیک به گفته اکثر کارشناسان بهترین تیم این دوره از رقابت‌های جام جهانی بود. تیمی که با بازیکنان خلاق فوتبالی هجومی و تماشاگر پسند را به نمایش می‌گذاشت. نسل طلایی فوتبال بلژیک این دوره از رقابت‌ها شانس این را داشت که قهرمانی جهان را به دست بیاورد اما این تیم علیرغم نمایش‌های درخشان در مقابل فرانسه تنها با یک لغزش شکست خورد تا بلژیکی‌ها سرخورده و ناامید راهی دیدار رده بندی شوند. بلزیک یکی از کامل‌ترین تیم‌های جام جهانی بود که از درون دروازه تا نوک حمله جمعی از بهترین ستاره‌های این روزهای فوتبال جهان را در اختیار داشت. تیبو کورتوا، دروازه بان ۲۶ ساله این تیم که همیشه از او به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان جهان یاد شده، در سایت ترانسفرمارکت ۶۰ میلیون یورو قیمت گذاری شده است. کوین دی‌بروینه، فوق ستاره من‌سیتی که بهتریت بازیکن دیدار با برزیل بود، با ۱۵۰ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن ترکیب کنونی بلژیک است. ادن هازارد کاپیتان بلژیک نیز که در بازی دیشب حسابی مدافعان برزیلی را اذیت کرد، ۱۱۰ میلیون یورو ارزش دارد. روملو لوکاکو، مهاجم تنومند بلژیک و من‌یونایتد هم ارزشی معادل ۹۰ میلیون یورو دارد. با وجود چنین ستاره‌هایی کمتر کسی فکر می‌کرد بلژیک نتواند تا فینال پیش رود اما در هر حال فوتبال بازی ثانیه‌هاست و غفلت بلژیکی‌ها در یک کرنر آنها را از فینال دور کرد. بلژیک در مقابل انگلیس تمام ستاره‌های خود را در اختیار خواهد داشت.

انگلیس

تیم ملی انگلیس شگفتی چهار تیم مرحله نیمه نهایی بود. قبل از شروع جام جهانی سه شیرها شانسی برای حضور حتی در جمع ۸ تیم جام جهانی را هم نداشتند اما تیم جوان ساوت گیت با نمایشی فراتر از انتظار خود را به جمع چهار تیم رساند. انگلیسی‌ها برای رسیدن به فینال کار سختی مقابل کرواسی و مودریچ داشتند و علیرغم اینکه تا دقیقه ۶۰ یک بر صفر پیش بودند در نهایت در وقت‌هایی اضافه نتیجه را دو بر یک به کروات‌ها واگذار کردند. با این حال انگلیس به عنوان جوان‌ترین تیم جام حداقل تا یکی دو جام جهانی دیگر برای درخشش فرصت دارد و آنها حتی اگر چهارم هم شوند چیز زیادی را از دست نداده‌اند. اتحادیه فوتبال انگلیس به پاس نقش پررنگ گرت ساوت گیت در پایان دادن به انتظار ۲۸ ساله تیم ملی این کشور برای صعود به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی قصد دارد این سرمربی را تا پایان جام جهانی بعدی در تیم نگه دارد. به این منظور قراردادی ۲ ساله به ارزش سالی ۵ میلیون پوند به ساوتگیت پیشنهاد شده است. قرارداد فعلی او تا پایان جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۰ اعتبار دارد.

فغانی

اما نکته جذاب دیدار رده بندی برای ایرانی‌ها قطعاً حضور تیم داوری شایسته کشورمان در این دیدار است. تیم داوری ایران متشکل از علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری با قضاوت‌های خوب خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، موفق شدند برای قضاوت دیدار رده بندی این دوره از رقابت‌های جام جهانی که بین دو تیم بلژیک و انگلیس برگزار می‌شود، انتخاب شوند.

بازی تیم‌های ملی انگلیس و بلژیک در رده بندی جام جهانی روسیه از ساعت ۱۸: ۳۰ روز امروز شنبه، بیست و سوم تیرماه در استادیوم سن پترزبورگ برگزار می‌شود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *