غایبان نیمکت‌های لیگ هجدهم

هامون رشیدیان

هجدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در حالی از چهارم مرداد آغاز می‌شود که چند مربی سرشناس در دوره جدید این رقابت‌ها در هیچ تیمی سرمربیگری نمی‌کنند و منتظر لغزش دیگران هستند!

فرصت زیادی تا آغاز هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باقی نمانده است و به جز تیم سپیدرود که وضعیت نامشخص مالکیتی آن روی انتخاب کادر فنی هم تأثیر گذاشته، سایر تیم‌ها کما بیش سرمربی خود را انتخاب کرده‌اند. جالب اینجاست که سپیدرود با مالکیت نوین، خداداد عزیزی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده و سرمربیگری سپیدرود با مالکیت تن زاده بر عهده علی نظرمحمدی است.

استقلال خوزستان هم بعد از رکوردی که در انتخاب سرمربی خود در عرض دو ماه زد، سرانجام داریوش یزدی را به عنوان نفر اول کادر فنی معرفی کرد. بعد از اتمام فصل گذشته و برکناری عبدالله ویسی از هدایت استقلال خوزستان، در فاصله تعطیلات لیگ صمد مرفاوی و سیدسیروس نعمتی نژاد به عنوان سرمربی انتخاب شدند ولی انتخاب آنها حتی به شروع لیگ هم نرسید و یزدی هدایت تیم را بر عهده گرفت.

آبی‌های خوزستانی که هنوز لیگ شروع نشده این حجم از تغییرات را در کادر فنی خود داشته‌اند مشخص نیست با شروع لیگ و کسب نتایج ضعیف احتمالی چند سرمربی را تا پایان فصل تغییر خواهند داد.

به این ترتیب و با شرایطی که بر تیم‌های لیگ برتری حاکم است می‌توان گفت چند مربی که در سالهای گذشته در لیگ برتر فعالیت می‌کردند، امسال از چرخه مربیان لیگ دور مانده‌اند.

فراز کمالوند

فراز کمالوند که سابقه سرمربیگری در تیم‌های تراکتورسازی، گسترش و صنعت نفت را دارد این فصل به تیم دسته اولی اکسین رفته است. کمالوند یکی از مربیان پر حاشیه لیگ برتر بود که فصل قبل را در صنعت نفت آبادان گذراند اما به نظر می‌رسد که او را در این فصل فعلاً روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری نخواهیم دید.

پرویز مظلومی

دوره اول با استقلال بد نتیجه نگرفت اما ناکامی در آلومینیوم و مس کرمان کارنامه‌اش را خراب کرد. پس از آن هم در استقلال موفق نبود تا دو فصل کامل خانه نشین باشد. او هنوز کاندیدای بازگشت به لیگ برتر است و فصل پیش، تا چند قدمی نیمکت پدیده جلو رفت.

فرهاد کاظمی

استاد رساندن تیم‌ها به لیگ برتر و نجات دادن‌شان از سقوط به لیگ یک، این فصل بیکار است. با توجه به زیاد بودن تیم‌های بحران زده در این فصل، او هم شانس زیادی دارد تا اواسط فصل دوباره به لیگ برتر برگردد.

علی کریمی

در نفت تهران با رفت و آمدهای زیاد، به نتیجه نرسید اما سپیدرود را در لیگ برتر نگه داشت و محبوب هواداران این تیم بود. کریمی هنوز سابقه زیادی در مربیگری ندارد اما نام او، برای مدیران زیادی جذاب است. مخصوصاً در رشت که از همان هفته اول، سایه‌اش روی نیمکت سپیدرود خواهد بود.

حسین فرکی

بعد از ناکامی در سایپا، با وجود کارنامه خوب و دو قهرمانی پیاپی در لیگ برتر بیکار شده و مشکلات جسمانی، مانع بازگشتش به لیگ برتر بوده است. با این حال در فصل جدید، فرکی دوباره می‌تواند به نیمکت برگردد و کاندیدای ثابت تیم‌های بزرگ باشد.

علیرضا منصوریان

بیکار ماندنش تا پایان لیگ هفدهم، عجیب بود و ادامه این روند در فصل جدید عجیب‌تر شده است. مربی موفق نفت که در فصل اول در استقلال هم نتایج خوبی گرفت، احتمالاً دنبال یک فرصت بزرگ برای بازگشت می‌گردد. فرصتی که شاید اواسط لیگ، برای او پیدا شود و او دوباره دوران مربیگری را آغاز کند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *