پایان جام جهانی برای دو ابر ستاره

دامون رشیدزاده

مزدک میرزایی در میانه گزارش بازی پرتغال – اروگوئه حرف جالبی زد. او گفت: حذف مسی و رونالدو از جام جهانی مانند این است که رافائل نادال و راجر فدرر از تنیس ویمبلدون در همان مراحل اول کنار بروند. اما در کمال تعجب این اتفاق در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به وقوع پیوست و دو ابر ستاره دنیای فوتبال وداعی تلخ با جام جهانی داشتند.

مسی

مسی در پایان بازی تیمش مقابل فرانسه در شهر کازان، با سر پایین‌انداخته، پشت خم‌شده و بازوبند کاپیتانی در دست، زمین را با شکل و شمایل یک شکست‌خورده ترک کرد. مسی در این بازی برای تیمش از جان و دل مایه گذاشته بود و در مسابقه‌ای سرشار از شور و شوق و هیجان، دو پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده بود. ولی همه‌ی تلاشهای او برای آلبی‌سلسته بی‌فایده بود. مسی در بارسلونا اگرچه یک فوق ستاره محسوب می‌شود، اما یک بازیکن است در کنار ۱۰ بازیکن دیگر. در کنار لوییز سوارز، راکیتیچ، اینیستا، کوتینیو، بوسکتس و دیگران. حضور این بازیکنان بزرگ سبب شده تا تیم‌های حریف برای مهار بارسلونا، تنها به مسی فکر نکنند چرا که در این صورت دیگر بازیکنان کار را به پیش می‌برند و تیم را به نتیجه لازم می‌رسانند. آمار گلزنی بارسلونا در ۱۰ بازی آخر را با گلزنان آرژانتین در ۱۰ مسابقه آخر بررسی کنیم تا عمق فاجعه بیشتر مشخص شود. (با حضور مسی) در ۱۰ گل آخر بارسلونا مسی روی ۴ گل تاثیرگذار بوده اما در آرژانتین این آمار به عدد ۷ می‌رسد! در واقع تاثیرگذاری ۴۰ درصدی در تیم بارسلونا در مقابل تاثیرگذاری ۷۰ درصدی در تیم ملی آرژانتین که اتکای آلبی سلسته به شماره ۱۰ را نشان می‌دهد. با این وجود مسی در تیم ملی آرژانتین تقریباً کمتر از دیگر بازیکنان دویده است. دوندگی مسی در آرژانتین به زحمت به ۶-۷ کیلومتر می‌رسید در حالی که او در بارسلونا خیلی بیش از این‌ها می‌دود. البته نمی‌توان دلیل این ندویدن‌ها را بی تفاوتی مسی به تیم ملی دانست اما واقعیت این است که او در تیم ملی به اندازه بارسا جنگجو نیست.

رونالدو

وقتی رونالدو در جریان تساوی ۳-۳ تیمش در مقابل اسپانیا، در اولین بازی پرتغالی‌ها در جام جهانی روسیه، ضربه‌ی ایستگاهی را با کاتی استثنایی وارد دروازه کرد و در نهایت با یک هت‌تریک به رختکن رفت، خیلی‌ها این سؤال را مطرح کردند که آیا دارنده‌ی حال حاضر توپ طلای فیفا، به ستاره‌ی بی چون و چرای این تورنمنت و آقای گل جام جهانی روسیه تبدیل خواهد شد؟ رونالدو در جریان پیروزی پرتغال بر مراکش هم بار دیگر سرحال و قبراق حاضر شد. ولی رونالدو در بازی مقابل ایران یک پنالتی را از دست داد و ممکن بود از بازی اخراج شود. پرتغال اما موفق شد از ایران یک امتیاز گرفته و صعود خود به دور دوم جام را قطعی کند. اما رونالدو هم مثل مسی نتوانست برای جلوگیری از شکست تیمش در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی، هیچ کاری بکند. ادینسون کاوانی دو گل به ثمر رساند تا اروگوئه با نتیجه‌ی ۲-۱ یاران رونالدو را شکست دهد. رنالدو برای تیم پرتغال همه کار کرد او در اکثر دیدارها درخشان ظاهر شد و بر خلاف مسی دوندگی بسیار زیادی را انجام داد با این حال تیم پیر پرتغال نمی‌توانست هم پای رونالدو بازی کند و به همین دلیل هم آنها مقابل تیم جنگنده و خستگی ناپذیر اروگوئه به در بسته خوردند.

این جام جهانی به احتمال فراوان نقطه پایان حضور دو ابر ستاره فوتبال در تیم ملی خواهد بود با این حال هواداران آن‌ها می‌توانند خوشحال باشند که هنوز هم می‌توانند این دو بازیکن را در مستطیل سبز ببینند.

در ایم میان رونالدو به دلیل کسب قهرمانی اروپا همراه با پرتغال فشار کمتری را تحمل خواهد کرد اما اوضاع برای مسی در آرژانتین اصلاً جالب نخواهد بود و او باید از حالا خودش را آماده هجمه شدید طرفداران دو آتشه کشورش کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *